اولین ارتشی که از "اف ۳۵" استفاده عملیاتی کرد

ژنرال آمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل در اظهاراتی که از سوی رسانه‌های این رژیم منتشر شد، گفت: ما هم اکنون جنگنده‌های اف – ۳۵ را در سراسر خاورمیانه به پرواز در می‌آوریم و تاکنون نیز دو حمله در دو جبهه مختلف با استفاده از این جنگنده‌ها انجام داده‌ایم.

وی این اظهارات را در جریان سخنرانی در یک کنفرانس متعلق به نیروی هوایی اسرائیل در هرتزلیا انجام داده و در حین همین سخنرانی یک تصویر از یک جنگنده اف – ۳۵ اسرائیلی در حین پرواز بر فراز شهر بیروت پایتخت لبنان نشان داد.

او همچنین اذعان کرد که حدود ۱۰۰ موشک ضد هوایی علیه هواپیماهای اسرائیلی که در سوریه ماموریت انجام داده‌اند، شلیک شده است.

این اظهارات این فرمانده اسرائیلی در حالی مطرح شده‌اند که در روزهای اخیر گزارش‌هایی درخصوص وقوع انفجارهایی در برخی مناطق سوریه یکی مربوط به یکشنبه شب در حومه دمشق و یکی نیز چند روز قبل از آن در حومه حماء منتشر شد.

فرمانده نیروی هوایی اسرائیل هم‌چنین برای اولین بار به حمله موشکی از سوریه به جولان اشغالی اشاره کرد و گفت: در شب حمله ۳۲ موشک به سمت جولان شلیک شده که چهار فروند از این موشک‌ها که احتمال برخورد به مناطق تحت کنترل اسرائیل را داشت، هدف قرار گرفته شد و بقیه موشک‌ها به مناطقی خارج از سرزمین‌های تحت کنترل اسرائیل اصابت کردند.

پیشتر مقامات‌ اسرائیلی گفته بودند ۲۰ موشک از سمت سوریه به سوی جولان اشغالی پرتاب شده بود.