ترامپ برای گلف‌بازی به اسکاتلند می‌رود

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پس از سفر به لندن در ۱۳ ژوئیه برای بازی با یک بازیکن گلف حرفه‌ای یا یکی از اعضای خانواده سلطنتی به اسکاتلند می‌رود.

ترامپ دو زمین گلف در اسکاتلند دارد و پس از نشست ناتو در انگلیس برای استراحت به آنجا می‌رود. مقامات انگلیس به این نتیجه رسیده اند که ترامپ در گلف حرفه‌ای است، به همین دلیل به یک رقیب حرفه‌ای نیاز دارد.

امکان دارد او در این سفر با ملکه الیزابت دیدار کند. دولت انگلیس تلاش می‌کند ترامپ در این سفر با اعتراضات و تظاهرات مردم مواجه نشود. دیدار با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، نیز در برنامه سفر وی است.

جزئیات سفر ترامپ به انگلیس هنوز مشخص نشده است و تاکید بر آن است که بازدید اصلی او از این کشور به سال آینده موکول شود.

ملکه الیزابت در دهه دهم عمر خود است و احتمالاً کاخ باکینگهام از این به بعد فقط سالانه دوبار اجازه ملاقات با او را صادر می‌کند. در نتیجه رئیس جمهور آمریکا باید تصمیم بگیرد می‌خواهد از یکی از این دو فرصت استفاده کند یا خیر.

احتمالاً سفر ترامپ به انگلیس با اوج تنش‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران همزمان می‌شود. آمریکا تهدید کرده است تحریم‌های ثانویه بر هر شرکت اروپایی که در ایران تجارت می‌کند، اعمال کند. اتحادیه اروپا در حال بررسی احتمال استثنا قائل شدن برای برخی از شرکت‌هایی است که در ایران سرمایه گذاری می‌کنند.

برجام که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه پنج به علاوه یک امضا شد، یکی از دستاورد‌های دولت پیشین آمریکا به حساب می‌آمد. اما دونالد ترامپ این توافق را توافقی بد می‌داند و پس از ماه‌ها لفاظی در این‌باره سرانجام از آن خارج شد. این موضوع با مخالفت شدید دیگر کشور‌های امضاکننده این توافق مواجه شد. اغلب کارشناسان بر این باورند که این اقدام ترامپ بی اعتمادی به دولت آمریکا را افزایش داده است.