سفر مقام ارشد کره شمالی به چین

کیم چانگ سون رئیس دفتر رهبر کره شمالی امروز پنجشنبه در فرودگاه پکن دیده شده و قصد پرواز به سوی یونگ یانگ را داشته است. این مساله گمانه زنی ها درباره دیدار مجدد رئیس جمهور چین و رهبر کره شمالی را افزایش داده است.

خبرگزاری یونهاپ افزود: کیم سونگ نام معاون بخش بین الملل حزب کارگران کره شمالی نیز در این سفر کیم چانگ سون را همراهی می کرده است.

روز پنجشنبه گزارش شده بود که یک مقام عالی رتبه کره شمالی به پکن سفر کرده است و منابع آگاه اکنون اعلام کرده اند که این مقام عالی رتبه احتمالا کیم چانگ سون بوده است.

یک منبع آگاه در پکن در این باره گفت: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که فرد مذکور که روز پنجشنبه شناسایی شده، کیم چانگ سون باشد. ولی اگر این مقام عالی رتبه کره شمالی برای دو روز در پکن حضور داشته است، این دیدار احتمالا برای تبادلات حزبی بین چین و کره شمالی بوده است.

در حالی که هدف اصلی از سفر کیم چانگ سون به پکن هنوز مشخص نیست ولی یک منبع آگاه تاکید کرد که این سفر احتمالا به معنای دیدار آتی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور چین خواهد بود.

رهبر کره شمالی طی ماه های مارس و اوایل می نیز با رئیس جمهور چین دیدار کرده است.

منابع آگاه افزودند: کیم چانگ سون نزدیکترین دستیار رهبر کره شمالی است و سفرش به چین می تواند به معنای دیدار احتمالی دیگری بین رهبران کره شمالی و چین باشد.

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت: کیم چانگ سون روز پنجشنبه در پکن بوده و قصد سفر به سنگاپور را داشته است تا مقدمات نشست بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی را آماده کند ولی پس از اعلام تصمیم ترامپ برای لغو این نشست، او نیز برنامه سفرش را تغییر داده است.