ترامپ: چرا درباره کمپین هیلاری متقلب تحقیق نکردید؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری بار دیگر به انتقاد از پافشاری دموکراتها برای تحقیق در پرونده دخالت روسیه در انتخابات پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام نوشت: چرا 13 دموکرات عصبانی از کمپین هیلاری متقلب، جرایم بسیار و تبانی‌اش با روسیه تحقیق نکردند؟ چرا اف بی آی سرور کمیته ملی دموکرات را ضبط نکرد؟ تحقیقات فریبکارانه!

موضوع تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و کمک به پیروزی ترامپ ماه‌هاست که باعث جنجال میان ترامپ و حزب دموکرات شده است.

در همین ارتباط رئیس جمهوری آمریکا از وزارت دادگستری این کشور که ناظر بر فعالیت‌های اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال) است خواسته تا دربارۀ جاسوسی افسران اف‌بی‌آی ستاد تبلیغات انتخاباتی او در سال 2016 میلادی تحقیق کند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که برخی از رسانه‌های آمریکا گزارش‌هایی دربارۀ احتمال نفوذ ماموران اف‌بی‌آی در ستاد تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ منتشر کردند. ترامپ در پیامی توییتری علاوه بر متهم کردن اف بی‌آی اعلام کرد که می خواهد بداند آیا دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین دستور این جاسوسی را داده است یا خیر.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، یکی از ماموران اف بی‌آی با جورج پاپادوپولوس و کارتر پیج، دستیاران ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ ملاقات کرده است.