واکنش جیمز کلاپر به انتقاد ترامپ از اف‌بی‌آی

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا به انتقادات ترامپ درباره استفاده از جاسوس در جریان پرونده تحقیقات علیه روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش سی بی اس نیوز، جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا در واکنش به انتقادات شدید ترامپ از استفاده اف بی آی از یک خبرچین در جریان تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات گفت: استفاده از منابع انسانی بی‌خطرترین شکل جمع آوری اطلاعات است.

کلاپر با اشاره به استفاده ترامپ از موضوع جاسوسی از خود گفت: من از استفاده از کلمه جاسوس بیزارم. اما اجازه دهید بخاطر بحث از این عبارت استفاده کنم، که به طور قرار دادی به معنی استفاده از یک افسر پرونده کار آزموده است که هویتش پنهان بوده و سعی در کسب (اطلاعات) دارد.

وی در ادامه گفت: این بی خطرترین شکل کسب اطلاعات است؛ بنابراین توصیف آن به عنوان جاسوس یا جاسوسی مسلما بخشی از داستان است.

کلاپر در ادامه صحبت‌های خود در برنامه Face the Nation گفت که به عنوان مدیر اطلاعات ملی امریکا در دوره ریاست جمهوری اوباما درباره یک خبرچین اف بی‌ای و یا تصمیم آن‌ها برای استفاده از یک منبع انسانی اطلاعی نداشته است. کلاپر گفت: بدون اطلاع از نگرانی‌های اف بی آی در آن زمان، به سختی بتوان گفت که آیا باید ترامپ در جریان استفاده از خبرچین‌ها قرار می‌گرفته یا خیر.