رسانه کره شمالی خواستار توقف رزمایش‌های نظامی آمریکا شد

 روزنامه حکومتی کره شمالی در سرمقاله روز سه‌شنبه از آمریکا خواست رزمایش‌های نظامی مشترک و گسترده خود را با کره جنوبی در شبه جزیره کره متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری شینهوآ، رودانگ سینمون رسانه حکومتی کره شمالی در سرمقاله خود روز سه‌شنبه نوشت برای حصول فضای مناسب برای گفت‌وگو میان امریکا و کره شمالی، خواستار توقف این رزمایش‌ها است.

در سرمقاله رودانگ سینمون آمده است «رزمایش‌های آمریکا که هر سال در کره جنوبی برگزار می‌شود، ریشه بر هم زدن صلح و ثبات در شبه جزیره کره است». در این سرمقاله تاکید شده از آنجایی که رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی تحت شرایط شبیه ساز برای حمله پیشگیرانه و جنگ تمام علیه کره شمالی انجام می‌گیرند، برهم زننده صلح در شبه جزیره هستند.

در این سرمقاله آمده است وقتی کره شمالی و آمریکا برای گفت‌وگوی رودررو آماده می‌شوند تا مسئله جاری را حل کنند، برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی اقدامی غیرضروری و نامناسب است.

رودانگ سینمون نوشت، در حال حاضر مسئله رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی معیاری برای آن است که نشان دهد آمریکا خواستار صلح یا به دنبال جنگ است.

کره شمالی همواره به برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره معترض بوده است و با اقدام به ازمایش‌های موشکی و اتمی در این منطقه خود را آماده دفاع در مقابل این اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه نشان می‌داد.

مقرر شده روز دوازدهم ژوئن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند. در حال حاضر هیاتی از کره شمالی و هیاتی از آمریکا در سنگاپور حاضر هستند تا درباره مقدمات این نشست گفت‌وگو کنند.