پزشک ترامپ حاشیه‌ساز شد

پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل نوشت: دورنا آلن، سخنگوی بازرس کل در وزارت دفاع آمریکا در یادداشتی کوتاه نوشت:" آنچه به شما می توانم بگویم این است که دفتر بازرسی کل در وزارت دفاع، بررسی در خصوص دریابان رونی جکسون را آغاز کرده است."

جکسون با چند اتهام روبروست مصرف مشروبات الکلی در محل کار، تجویز بیش از اندازه دارو و ایجاد محیط کاری خشن. این اتهامات تایید نشده پس از آن مشخص شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، جکسون را برای سمت وزیر امور کهنه سربازان منصوب کرد.

جکسون در بحبوحه مطرح شدن این اتهامات، از انتصاب در این سمت انصراف داد. جون تستر، عضو ارشد "کمیته امور کهنه سربازان سنا" در یادداشتی، جزئیات اتهامات جکسون را اعلام کرد. این اتهامات بر اساس انجام مصاحبه با بیست نفر از همکاران پیشین جکسون اعلام شده اند.

در پی انصراف جکسون از تصدی سمت وزیر امور کهنه سربازان، وزارت دفاع، اسناد مربوط به این اتهامات را برای دادستان کل ارسال کرد تا در این باره که آیا نیازی به بررسی های بیشتر وجود دارد تصمیم گیری شود. جکسون و کاخ سفید این اتهامات را رد کرده اند. ترامپ هم می گوید دموکرات ها در حال اتهام زنی به یک "مرد بزرگ" هستند. ترامپ بیشتر از تستر خشمگین است که در حال ابقاء شدن در یکی از ایالت هایی است که ترامپ در آنجا پیروز شد.

از زمان انصراف جکسون، کاخ سفید تایید کرده است وی دیگر پزشک شخصی ترامپ نیست. در عین حال، جکسون همچنان پزشک نیروی دریایی و مامور در کاخ سفید است. جکسون از سال 2006 پزشک کاخ سفید بود و باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا سال 2013 وی را به سمت پزشک رئیس جمهور ارتقاء داد.