جنگنده مرگبار رژیم صهیونیستی در جنگ 1967

روزنامه عبری زبان "کالکالیست" که در زمینه اقتصادی اخباری منتشر می‌کند، اعلام کرد که جنگنده "وُتور" ساخت فرانسه به موفقیت‌های زیادی در نابودی جنگنده‌های مصر، عراق، سوریه و لبنان در روز اول جنگ ۱۹۶۷ دست یافت. این جنگنده‌ای بود که اسرائیل برای هدف قرار دادن کشورهای عربی دیگر از آن استفاده کرد.

جنگنده "وُتور" برای نخستین بار در سال ۱۹۵۲ استفاده و در سال ۱۹۵۸ رسما به خدمت گرفته شد و در سال ۱۹۷۹ نیز استفاده از آن متوقف شد. این یک واژه فرانسوی به معنای "کرکس" است. این جنگنده هشت تن مواد منفجره را می‌تواند حمل کند. اسرائیل ۳۱ جنگنده وُتور را از فرانسه خریداری کرد. تل‌آویو این جنگنده را "نیروی بازدارنده قوی در مقابل کشورهای عربی" دانست و این روزنامه آن را با عنوان بمب هسته‌ای توصیف کرد.

این روزنامه نوشت: دیوید بن گوریون، نخست‌وزیر وقت اسرائیل در دهه ۵۰ تصمیم گرفت به سلاح هسته‌ای دست یابد تا از این طریق بر کشورهای عربی برتری داشته باشد. اسرائیل در دهه ۶۰ قرن گذشته عملا به سلاح هسته‌ای دست یافت.

این روزنامه در ادامه نوشت: این جنگنده توانست به فرودگاه الاقصر مصر و h3 عراق برسد. این جنگنده همچنین توانست از اماکن مشخصی در مرکز مصر عکس‌برداری کند. بعد از آن بن گوریون تصمیمات مهمی گرفت و در ۲۳ فوریه ۱۹۶۰ آماده‌باش عمومی اعلام کرده و ایستگاه‌های رادار مصر را در سال ۱۹۶۹ مورد هدف قرار داد. احتمالا این مأموریت آخر جنگنده وتور در نیروی هوایی اسرائیل بوده است.