انصارالله نشست وزیران اطلاع رسانی ائتلاف سعودی را محکوم کرد

نشست وزیران اطلاع رسانی کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی روز شنبه به میزبانی این کشور در شهر جده شروع شد.

«عواد بن صالح العواد»، وزیر اطلاع رسانی این کشور در این نشست گفت که هدف از برگزاری چنین نشستی تداوم همکاری‌های مشترک بین کشورهای عضو ائتلاف و مقابله با نیروهای انصارالله یمن است.

او مدعی شد که این نیروها «آلت دست» ایران بوده و تهدیدی برای امنیت مرزهای عربستان سعودی وثبات منطقه هستند.

این وزیر سعودی بدون آنکه به کشتار و جنایت‌های ائتلاف عربی به رهبری کشورش در یمن اشاره داشته باشد، مدعی شد که هدف موشک‌های شلیک شده یمن به سمت خاک عربستان سعودی، مکه مکرمه بوده‌است!

بن صالح العواد در ادامه ادعاهای خود افزود: «این مسئله نشان می‌دهد که شبه نظامیان [انصارالله یمن] که مورد حمایت ایران هستند، حرمت مقدسات اسلامی را نگه نمی‌دارند».

عربستان سعودی برای تخریب چهره انصارالله یمن که در پاسخ به تجاوزگری‌های ریاض به کشورشان اقدام به انجام حملات موشکی به خاک سعودی داشتند، بارها آن‌ها را متهم به هدف قرار دادن اماکن مقدس چون مکه و مدینه کرده است؛ اتهامی که انصارالله به شدت آن را رد کرده و آن را بهانه برای توجیه جنایت‌های متجاوزان می‌داند.

اما در واکنش به نشست جده، «ضیف الشامی» از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که «هدف از نشست امروز وزرای اطلاع رسانی ائتلاف جنایت‌کار سعودی، آمریکایی و اماراتی، سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها، خسارت‌ها و شکست‌های بزرگ این ائتلاف در عرصه رسانه‌ای، سیاسی‌ و نظامی نبرد ساحل غربی است».

شامی در گفت‌وگو با وب‌سایت «انصارالله» یمن گفت که یکی دیگر از اهداف نشست مذکور این است که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز در آینده همزمان با عملیات نظامی خود علیه یمن، جنگ رسانه‌ای قوی علیه ملت این کشور داشته باشند.

عضور دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت که به رغم تلاش‌های ائتلاف سعودی برای وارونه جلوه دادن حقایق میدانی، بازوی رسانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نقش فعالی در ارائه چهره واقعی از نبرد ساحل و الحدیده داشته است؛ به گونه‌ای که روحیات نیروهای ائتلاف متجاوز را تحت الشعاع قرار داد و جنگ روانی را به خود آن‌ها برگرداند.

بیش از یک هفته است که ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی عملیات نظامی گسترده‌ای با هدف اشغال بندر حیاتی و راهبردی شهر الحدیده، واقع در ساحل غربی یمن شروع کرده و بارها مدعی شده است که فرودگاه این شهر را به کنترل خود درآورده است.

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در این عملیات متحمل شکست سنگینی شده و به گفته سرتیپ «شرف لقمان»، سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی متجاوزان را وارد جنگ فرسایشی در ساحل غربی کرده‌اند.