آتش‌بس ۱۲ ساعته در درعا

گروه‌های معارض مستقر در درعا، با ارتش سوریه به توافق آتش‌بس 12 ساعته در این استان توافق کرده‌اند. این توافق، که با میانجیگری روسیه حاصل شده، تا نیمه‌شب جمعه ادامه دارد.

منابع مطلع در جنوب سوریه به روزنامه «رای الیوم» اعلام کردند که نشستی میان نظامیان روس و فرماندهان این گروه‌ها به توافق آتش‌بس منتهی شد، و نظامیان روس در این نشست شروط تسویه برای پایان دادن به نبردها را یادآور شدند. به گفته این منابع، این آتش‌بس فرصتی برای گروه‌های معارض برای بررسی پیشنهاد روسیه خواهد بود.

به موجب این توافق آتش‌بس، گروه‌های مسلح تمامی تسلیحات سنگین و سبک خود را تحویل ارتش می‌دهد و به فرآیند آشتی، که شامل جبهه النصره و داعش نمی‌شود، ملحق می‌شوند.

همچنین این معارضان کنترل کامل مرزهای مشترک سوریه با اردن را به ارتش سوریه واگذار می‌کنند و از گذرگاه «نصیب» واقع در مرزهای مشترک عقب‌نشینی می‌کنند.

این توافق آتش‌بس بعد از آن انجام می‌شود که ارتش سوریه پیشروی‌های گسترده‌ای در ریف شرقی درعا حاصل کرده و طی ساعات گذشته کنترل تیپ استراتژیک «52» و نیز شهرک‌های «الحراک»، «الصوره» و «علما» را به دست گرفته است. نیروهای ارتش همچنین محوری جدید در ریف غربی درعا را از سمت شهر «الشیخ مسکین» باز کرده‌اند.