۵ نامزد تصدی سمت ریاست تشکیلات خودگردان

گمانه‌زنی‌ها درباره درباره جانشین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با توجه به پایدار نبودن سلامت وی همچنان ادامه دارد و رسانه‌های صهیونیستی از ۵ نامزد احتمالی برای ریاست آینده تشکیلات خودگردان فلسطین یاد می‌کنند.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره جانشینی عباس اعلام کرد: در فلسطین سخن از پنج نامزد احتمالی برای ریاست تشکیلات خودگردان است.

نخستین نامزد جانشینی عباس، «محمود العالول» است که از سال‌ها پیش معاون وی بوده. وی یکی از شخصیت‌های قدرتمند در جنبش فتح است و همین امر او را در صدر فهرست نامزد‌ها قرار می‌دهد.

دومین نامزد «جبریل رجوب» یکی از اعضای ارشد فتح و رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین است.

سومین نامزد «ماجد فرج»، رئیس دستگاه اطلاعاتی فلسطین، و «مرد اسرار» عباس است که از توانمندی بالایی برای جانشینی وی برخوردار است.

نام «صائب عریقات» نیز در این فهرست درج شده است، اما وی توان ادامه راه محمود عباس را در خود نمی‌بیند.

آخرین نامزد «محمد دحلان» است که به گفته تلویزیون رژیم صهیونیستی به علت آنکه وی از منطقه غزه است شانس کمی برای ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین دارد.

کانال ده رژیم صهیونیستی ادعا کرد: با وجود تخصص و مهارت این پنج نامزد در عرصه سیاسی فلسطین، آن‌ها اوضاع جسمانی خوبی ندارند و همین امر نگرانی مردم فلسطین را در پی داشته است که خواستار ثبات در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در مرحله کنونی هستند. مسئله نگران‌کننده دیگر این است که همه این افراد قدرت لازم برای «تصمیم‌گیری‌های جسورانه» یا در پیش گرفتن روشی مغایر با روش محمود عباس را ندارند.

این کانال از دو نامزد دیگر نیز یاد کرد که دولت آمریکا تمایل دارد یکی از آن‌ها عهده دار ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شود. یکی از این نامزد‌ها «سلام فیاض»، نخست وزیر سابق فلسطین، است که در حال حاضر مدرس دانشگاه و ساکن آمریکاست. نامزد بعدی «عدنان مجالی» از نزدیکان عباس است و روابط خوبی با حماس دارد و در زمنیه تولید دارو فعالیت می‌کند.