اتحاد 12 گروه مسلح علیه ارتش سوریه در درعا

گروههای مسلح حاضر در شهر «انخل» واقع در ریف استان درعا، اعلام کردند که آماده‌اند با ارتش سوریه در این منطقه مقابله کنند.

این گروهها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که برای دفاع از «خاک و آبروی خود» از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و از جوانان این شهر خواستند که در کنار گروههای مسلح بجنگند.

به گزارش پایگاه خبری «بلدی»، این بیانیه را گروههای تروریستی «لواء أسود الاسلام»، «لواء شهداء انخل»، «لواء الخلیفة عمر»، «أحفاد عمر»، «جیش الإسلام»، «أحرار الشام»، «ألویة مجاهدی حوران»، «لواء المرابطین»، «أحرار انخل»، «غرباء حوران»، «لواء غسان جورش» و «لشکر اول» امضا کردند.

در همین راستا، گروههای نظامی معارض حاضر در درعا، پس از شکست دور دوم مذاکرات با طرف روس روز گذشته اعلام بسیج عمومی کردند.

آنچه «گروه مدیریت بحران» تروریستها در جنوب سوریه خوانده می‌شود، ضمن اعلام بسیج عمومی، از همه کسانی که قادر به حمل سلاح هستند، خواست که به نزدیکترین نقطه درگیری عزیمت کنند.

«بشار الزعبی» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «جیش العزه» هفته پیش در یک فایل صوتی اعلام کرده بود که گروهها و هیئتهای درعا در حال مذاکره با روسیه بر سر منطقه جنوب سوریه هستند.

منابع آگاه معارض اعلام کردند که «احمد العوده» سرکرده گروه «قوات شباب السنة» شروط روسیه را پذیرفته و تحویل سلاح و مهمات خود به ارتش سوریه را آغاز کرده و قرار است نیروهای سوری و روس وارد شهرک «بصری الشام» شوند.

انخل، شهری در شمال غرب استان درعاست که سال 2013 به اشغال گروه‌های تروریستی درآمد و تقریبا بیشتر جمعیت 40 هزار نفری آن، به شهرهای مجاور کوچ کردند.