دارایی وتحصیلات سیاستمداران پاکستان چالش برانگیز شد

کمتر از یک ماه زمان به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان باقی مانده است و شخصیت های مشهور سیاسی این کشور نیز با ثبت نام در حوزه های انتخاباتی، خود را برای کسب رای شهروندان در این حوزه ها آماده می کنند.

انتخابات سراسری مجلس پاکستان قرار است سوم مردادماه امسال در این کشور برگزار شود و از هم اکنون احزاب مختلف سیاسی خود را آماده شرکت در این انتخابات می کنند.

انتخابات مجلس ملی در پاکستان به این دلیل اهمیت دارد که با رای نمایندگان منتتخب، رئیس جمهوری و نخست وزیر برای مدت پنج سال برگزیده می شوند.

برای انتخاب نخست وزیر که قدرت اصلی و اجرایی را در اختیار دارد، حزب حاکم و جناح مخالف در مجلس ملی هرکدام نامزدهای مورد نظر خود را معرفی می کنند و به طور طبیعی حزب یا گروهی که دارای اکثریت باشد، فرد مورد نظر خود را بر قدرت می نشاند.

دادگاه عالی پاکستان با انجام اقدام تازه در مسیر مبارزه با فساد اقتصادی در این کشور،(چهارشنبه) دستور بررسی اموال خارج از کشور «پرویز مشرف و آصف علی زرداری» به عنوان روسای جمهوری پیشین این کشور را صادر کرد.

«ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد: جزئیات اموال سیاستمداران مطرح پاکستانی باید اعلام شود تا در صورتی که فساد اقتصادی آنان اثبات شد این اموال ضبط می شود.

رئیس دادگاه عالی تصریح کرد: برای ساخت سد و دیگر پروژههای کلان اقتصادی کافی است اموالی که از کشور خارج شدهاند را بازگردانیم تا هزینه بسیاری از این پروژهها تامین شود.

قرار است علاوه بر این دو نفر برخی دیگر از سیاستمداران پاکستانی نیز اموال خود را اعلام کنند تا میزان دارایی آنها با درآمد قانونی تطبیق داده شود.

ثاقب نثار، مشخص شدن موجودی دقیق این افراد در بانکهای خارج از کشور را خواستار شده و گفته است:حسابهای بانکی این افراد نیز باید به صورت دقیق رصد شود تا میزان کامل دارایی آنان مشخص شود.

این سخنان در حالی بیان می شود که طی روزهای گذشته انتشار میزان دارایی سیاستمداران پاکستانی در رسانه های این کشور از سوی کمیسیون انتخابات، شوک بزرگی به فضای انتخاباتی این کشور وارد کرده است.