اروپائیان به امام جماعت مسجد الحرام اقتدا نکردند

فعالان عرب صفحات اجتماعی ویدئویی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند که نشان می دهد بسیاری از مسلمانان مقیم سوئیس و کشورهای اروپایی با انتقاد از السدیس و منافق و طاغوت خواندن او از نماز جماعت خواندن پشت وی امتناع کردند.

طبق این گزارش آنها مواضع امام جماعت مسجدالحرام را متزورانه و پَست دانستند.

در این ویدیو یک نمازگزار مغربی در یکی از مساجد ژنو نسبت به جنگ یمن و کشتار کودکان بیگناه آن در برابر عبدالرحمن السدیس مشهورترین مبلغ سلفی عربستانی اعتراض می کند.

سوالات و انتقادات نمازگزاران از شیخ السدیس امام جمعه مکه و رئیس کل امور حرمین شریفین باعث شد تا وی دست پاچه شده و فرار را ترجیح دهد.

«یخلف صلاح الدین» یک فعال حقوق بشری الجزایری هم در این ویدیو پرسش های تندی را از السدیس مطرح می کند و از او می پرسد که چگونه عربستان و آمریکا ممکن است جهان را به سمت صلح هدایت کنند.

یک کاربر فضای مجازی به نام ابراهیم هم که خود را امام جماعت مسجدی در آلمان معرفی می کند در توییتر خود می نویسد که موضع گیری های اخیر السدیس شوکه کننده بوده چرا که او یک سخن حق بر زبان نیاورده و از وضعیت داخلی عربستان و اوضاع یمن و کشورهای دیگر منطقه حقیقت و واقعیت را نگفته است.

وی همچنین نسبت به سکوت السدیس، خطیبان و علمای عربستانی برای سکوت در برابر روند عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

کاربری دیگر در صفحه توییتری خود نوشت که نماز خواندن پشت السدیس به معنی پذیرفتن موضعگیری های دولت عربستان است.

شیخ السدیس از مبلغان سلفی درباری عربستان به شمار می رود که موضعگیری های وی در بسیاری مواقع جنجال برانگیز بوده و یکی از ادعاهای او این بود که آمریکا به ریاست ترامپ از دین اسلام دفاع می کند.