ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه می‌ماند

جیمز جرارد، فرمانده عملیات ویژه ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه اعلام کرد، این ائتلاف تا زمان اتمام روند سیاسی در سوریه می‌ماند.

جرارد گفت که جنگ علیه داعش در برخی مناطق آزاد شده توسط نیروهای سوریه دموکراتیک به پایان نرسیده و هدف اصلی ائتلاف ماندن تا پاکسازی مناطق آزاد شده از داعش است.

وی افزود: ما کاملا می‌دانیم جنگ با داعش هنوز به پایان نرسیده و آثار قساوت و وحشی‌گری این گروه همچنان وجود دارد. ما می‌خواهیم به اهالی رقه و منبج برای احیای صلح و ثبات در این مناطق کمک کنیم. ما تا رسیدن به راهکاری سیاسی که مورد قبول همه سوری‌ها بوده و همه بر سر آن توافق کنند در این کشور می‌مانیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما باید از تحقق ثبات و آمورش نیروهای امنیتی داخلی در مناطق شمال شرقی سوریه تا وقتی قادر به تضمین امنیت و عدم بازگشت داعش به مناطقشان باشند، مطمئن شویم.

وی به تلاش برخی طرف‌ها برای خدشه در روابط آمریکا با نیروهای سوریه دموکراتیک اشاره کرد و گفت: برخی طرف‌های خارجی تلاش دارند پس از پیروزی‌های میدانی در بخشی از سوریه در این روابط خلل ایجاد کنند و برای این منظور تمام تلاششان را به کار بسته‌اند.