درخواست العبادی علیه تروریست‌ها

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق که امروز به استان «دیالی» سفر کرده بود، با فرماندهان امنیتی در مقر فرماندهی این استان در نشستی حضور یافت.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «دجله» منتشر شد، وی در این دیدار بر ضرورت افزایش تلاش اطلاعاتی و پیگرد مستمر باندهای تروریستی و خرابکار و انجام عملیات در بخش‌های مختلف استان دیالی به منظور تقویت امنیت و ثبات آن، تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از توانایی‌ها و شایستگی نیروهای امنیتی عراق در دو دوران جنگ و صلح تاکید کرد که باید عملیات‌های دقیق و مستمری علیه گروه‌های جنایتکار و آدم‌ربا صورت گیرد و با قاطعیت و قدرت با این گروه‌ها برخورد شود و کلیه مخفی‌گاه‌های آنها شناسایی و تخریب شوند و به آنها اجازه داده نشود که از زیر بار مجازات عادلانه بگریزند.

العبادی همچنین از همکاری مردم دیالی با نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت و ثبات در این استان و شناسایی تروریست‌ها تقدیر کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه حضورش در دیالی، در جریان جزئیات وضعیت میدانی و امنیتی این استان و تلاش برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به منازلشان قرار گرفت.

امروز العبادی در حالی به دیالی سفر کرد که از صبح روز چهارشنبه (هفتم جولای)، عملیات نظامی گسترده نیروهای مشترک عراقی برای پاکسازی مناطق شرقی شهرستان «طوز‌خورماتو» و جاده «دیالی - کرکوک» آغاز شد و مرحله نخست این عملیات پس از سه روز به پاکسازی ۶۳ روستا و دستگیری ۱۵ تروریست و کشته شدن ۱۵ تن دیگر از آنها منجر شد.

بر اساس این گزارش شمار زیادی از تونل‌ها و مخفی‌گاه‌های تروریست‌ها شناسایی و تخریب و میزان زیادی از تجهیزات نظامی آنها توقیف شد.

اما هنوز بقایای تکفیری‌ها در این استان در حال انجام حملات تروریستی پراکنده هستند و با اعدام و کشتار شهروندان بی گناه موجی از ترس را در میان ساکنان آن ایجاد می‌کنند.