دست «بن‌سلمان» در حنای پادشاه سعودی!

پایگاه اطلاع رسانی 'الخلیج الجدید' به نقل از برخی منابع نزدیک به دربار عربستان نوشت: شاه سعودی در یک جمع خصوصی گفته است که ضرورتی برای انتقال قدرت به ولیعهد نمی‌بیند و گمان می‌کند همچنان می‌تواند به وظایفش عمل کند.


این منبع می‌افزاید: آزمایش‌های پزشکی به عمل آمده از پادشاه عربستان در اواخر هفته گذشته نشان داد که او به 'خستگی مفرط و تنگی نفس شدید' مبتلا است و پزشکان توصیه کردند دستکم دو هفته استراحت کند.


گفته می‌شود سلمان بن عبدالعزیز بنا به توصیه پزشکان بخش زیادی از ملاقات‌های خود با خاندان سلطنتی را لغو کرده، اما حاضر نشده است به خارج از کشور سفر کند.


سلمان بن عبدالعزیز که ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از درگذشت 'عبدالله بن عبدالعزیز' به پادشاهی عربستان رسید یک سال بعد و درست پس از سفر 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به ریاض، 'محمد' فرزند خود را به ولیعهدی این کشور منصوب کرد.
طی یک سال گذشته تمامی امکانات برای جایگزینی احتمالی ولیعهد فراهم شده است و تصور می‌شد که سلمان به زودی کناره گیری از قدرت به نفع پسرش را اعلام کند.


ناظرین امور عربستان می‌گویند: برخی اقدامات ولیعهد ماجراجو از جمله زندانی کردن شمار زیادی از اعضای خاندان سلطنتی که موجب تفرقه بی سابقه میان آل سعود شده است و همچنین شکست این کشور در جریان حمله نظامی به یمن، موجب شده است سلمان درخصوص واگذاری قدرت به فرزندش همچنان تردید داشته باشد.