جمهوری خواهان به دنبال جزئیات نشست غیرعلنی ترامپ و پوتین

فشار جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای افشای جزئیات مربوط به دیدار خصوصی وی و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در نشست هلسینکی فنلاند افزایش یافته است.

فشار هم‌حزبی‌های ترامپ در حالی افزایش یافته که علی‌رغم اشاره مقامات کرملین به مواردی از توافقات کلامی مهم صورت گرفته میان روسای جمهور دو کشور در نشست خصوصی‌شان، مقامات کاخ سفید هنوز در این باره سکوت اختیار کرده‌اند.

سناتور جف فلیک، نماینده ایالت آریزونا در سنای آمریکا به پایگاه خبری هیل اعلام کرد: بهتر است پیش از آنکه روس‌ها اقدام به اعلام جزئیات نشست خصوصی رئیس جمهور و پوتین کنند، کاخ سفید زودتر این کار را انجام دهد. سناتور ایالت آریزونا در ادامه تاکید کرد روس‌ها از این موضوع استفاده خواهند کرد.

بنابر گزارش نیویورک پست، کاخ سفید تاکنون هیچ اظهارنظر یا بیانیه‌ای در خصوص دیدار خصوصی رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور روسیه ارائه نکرده است و همین امر باعث ارائه درخواست از سوی دموکرات‌های آمریکا برای احضار مترجم آمریکایی این دیدار به کنگره برای ارائه جزئیات نشست هلسینکی شده است.

دوشنبه گذشته روسای جمهور آمریکا و روسیه اولین نشست رسمی‌شان را در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار کردند که در آن، ترامپ و پوتین جلسه‌ای خصوصی و پشت درهای بسته با هم داشتند، جلسه‌ای که نزدیک به دوساعت به طول انجامید.

دیدار غیرعلنی ترامپ و پوتین با انتقاد شدید قانونگذاران آمریکایی همراه شد هر چند تاکنون جزئیات مربوط به این نشست ارائه نشده است.