المیادین توانمندی نیروهای حزب الله لبنان را تشریح کرد

 حزب‌الله سال ها با حضور موفقیت‌آمیز در میدان مبارزه و نبرد، بار دیگر ثابت کرد در رویارویی با طرح های واشنگتن و تل آویو برای تجزیه منطقه، بازیگر اصلی به شمار می آید و نمی توان از حضور این حزب در رویارویی با این طرح ها چشم پوشی کرد.

حزب‌الله نقش خود را به عنوان بازیگر اصلی در سطح منطقه، تثبیت کرد و نشان داد نمی توان از حضور این حزب در سوریه با هماهنگی دولت سوریه چشم پوشی کرد. این موضوع در حضور نیروهای مقاومت حزب الله در بخش های مهم نبردهای سوریه آشکار شد که آخرین آن ظهور شش تن از مقاومان حزب الله هنگام خروج از شهرک الفوعه (در سوریه) بود.

خبرنگار المیادین گزارش داد حزب الله اهتمام و توجه خود را به شش نیروی مقاومت این حزب که از کفریا و الفوعه خارج شدند، پنهان نکرد. فرماندهان حزب الله این بار نام و هویت نیروهای مقاومت خود را فاش کردند. سخنان (شش) نیروی مقاومت حزب الله، حامل این پیام آشکار بود که مقاومت در سوریه حضور دارد و شریک اصلی در حمایت از ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم در جغرافیای این کشور است. مقاومت از یک سال پیش در دیرالزور، پیام های حزب الله را اعلام کرد. حضور حاج ابو مصطفی در پخش زنده تلویزیون المیادین از داخل فرودگاه شهر دیرالزور، نقش حزب الله را در نبردهای باز پس‌گیری مرزها و بازگشت ارتباط جغرافیایی میان پایه های محور مقاومت تثبیت کرد. به این ترتیب می توان سخن دبیرکل حزب الله را نیز تفسیر کرد که گفته بود: "همانجایی حضور خواهیم داشت که باید حضور داشته باشیم." این سخنان در نقش حزب الله در کنار ارتش سوریه و همپیمانان آن در تحکیم تمامیت ارضی سوریه آشکار شد.

حزب الله در نبردهای القصَیر تا قلمون و در نبردهای برقراری امنیت در دمشق _پایتخت سوریه_ تا نبردهای حمص و آزادسازی حلب و دیرالزور حضور داشت. سال ها حضور در جهاد و مبارزه باعث شد حزب الله در سطح منطقه، نقش داشته باشد. تلاش های آمریکا و اسرائیل برای کمرنگ کردن نقش حزب الله که در عراق هم حضور یافت، ناکام ماند.

نگرانی غرب و اسرائیل باعث شد تل آویو در حملات پیوسته ای، برخی مواضع مقاومت در سوریه را هدف قرار دهد. با افزایش نگرانی مقامات رژیم اشغالگر از نقش حزب الله در جنوب سوریه، شکست این حملات ثابت شد. سفرهای مقامات تل آویو به مسکو در کاهش نقش حزب الله در مرزهای جولان اشغالی سوریه نیز موفقیت آمیز نبوده است. به این ترتیب حزب الله بار دیگر ثابت کرد در رویارویی با طرح های آمریکا و اسرائیل برای تجزیه منطقه، بازیگر اصلی به شمار می آید و نمی توان از حضور این حزب در رویارویی با این طرح ها چشم پوشی کرد. همچنین حزب الله ثابت کرد تلاش ها برای پایان دادن به نقش این حزب در منطقه به دست مقاومت شکست خواهد خورد؛ مقاومتی که اجازه نخواهد داد نقش آن پایان یابد.