نتانیاهو دموکراسی را معنی کرد

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین گزارشی از «عایده توما-سلیمان» سیاستمدار، خبرنگار و عضو کنست رژیم صهیونیستی منتشر کرد که در آن آمده است: در حالیکه جهان صدمین تولد «نلسون ماندلا» مخالف برجسته آپارتاید (تبعیض نژادی) در آفریقا را جشن می‌گیرد، رژیم صهیونیستی برنامه تخریب یکی دیگر از روستا‌های فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی می‌کند.

هفته گذشته رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که براساس آن فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی شهروند درجه-دو به حساب می‌آیند و ما امروز بیش از هر زمانی می‌توانیم بگوییم آپارتاید زنده است. ارتش رژیم صهیونیستی در دهه ۵۰ (سال‌های ۱۹۵۰) ساکنان «خان الاحمر» یک روستای فلسطینی را از «نقب» بیرون کرد و حالا کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین، برخلاف قوانین بین المللی، قصد دارد بار دیگر این افراد را از محل سکونتشان بیرون کند.

ساکنان خان الاحمر که به منطقه (E۱) معروف است یکی از ۴۶ جامعه فلسطینی هستند که سازمان ملل اعلام کرده «خطر انتقال اجباری آن‌ها را تهدید می‌کند». خارج کردن اجباری این مردم از خانه هایشان و سرزمینی که از آن امرار معاش می‌کنند و تخریب مدارس و منازلشان نه تنها نمونه‌ای از جرائم جنگی است، یک دستورکار سیاسی مشخص را هم دنبال می‌کند: اخراج ساکنان فلسطینی از محل زندگیشان مسیر را برای اشغال روستایشان هموار می‌کند و فرصت برای ساخت شهرک‌هایی که به یهودیان اختصاص دارد، فراهم می‌شود. این کار کرانه غربی را به دو نیم تقسیم و از احتمال ساخت یک کشور فلسطینی جلوگیری می‌کند.

قانون تبعیض آمیز «کشور یهود» نتانیاهو شاید آخرین تیشه به ریشه دموکراسی باشد و دکترین نژادپرستانه «جدایی و نابرابری» را در قالب یک قانون محکم و استوار می‌کند. براساس این قانون، عبری تنها زبان رسمی خواهد بود و توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین یک ارزش ملی به حساب می‌آید. در این قانون حتی یک بار هم به «دموکراسی» یا «برابری» اشاره نشده است و قانوناً برتری یهودی‌ها کدگذاری شده است. این قانون به فلسطینی‌ها می‌گوید جای شما اینجا نیست.

در ادامه گزارش آمده است: پس از اینکه در کنست علیه قانون نژادپرستانه نتانیاهو رای دادم در پارکینگ به او گفتم به عنوان نخستین نخست وزیر اسرائیل آپارتاید نامش در تاریخ ثبت می‌شود. نتانیاهو در حالی که وارد خودروی زره پوش خود می‌شد، پوزخند زد و با صدای بلند گفت: «چگونه جرات می‌کنی درباره تنها دموکراسی خاورمیانه این حرف را بزنی...». یک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی این حس را دریافت می‌کند: شما در سرزمین یهودی ما فقط مهمان هستید. شما شهروندان درجه دویی هستید که باید برای گرفتن همین خرده نانی که با سخاوت به شما می‌دهیم هم سپاسگزار باشید.

نگارنده گزارش در ادامه می‌نویسد: ما برای نتانیاهو و کابینه‌اش، یا تهدیدی برای موجودیت اسرائیل هستیم که باید با ما بجنگند یا دشمنان داخلی آن هستیم که باید پاکسازی شویم. ما هرگز اعضای برابر یک جامعه دموکرات نیستیم. رژیم صهیونیستی به جای تلاش برای تامین منافع شهروندانش صرف نظر از نژاد، مذهب، قومیت یا وابستگی ملی آن‌ها به دنبال توسعه جوامع انحصاری یهودی است.

سکوت کَر کننده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مقابل سوءاستفاده نتانیاهو از حقوق فلسطینی‌ها، نتانیاهو را برای انجام اقدامات نژادپرستانه اش جسورتر کرده است. اما مهم نیست نتانیاهو و کابینه‌اش چقدر تلاش می‌کنند، هیچ قانون یا سیاست نژادپرستانه‌ای نمی‌تواند ما را از سرزمین اجدادی‌مان بیرون کند.

نگارنده گزارش در پایان می‌نویسد: وقتی کسی سرزمین میلیون‌ها نفر را به مدت چندین دهه اشغال می‌کند، نمی‌تواند خودش را دموکرات بنامد. دولتی که غزه را اینگونه محاصره می‌کند و با ۲۰ درصد جمعیتش مانند شهروند درجه دو برخورد می‌کند دموکرات نیست.