اهالی فوعه و کفریا در زینبیه اسکان می یابند

اهالی فوعه و کفریا عصر سه شنبه در دیدار با «علاء منیر ابراهیم» استاندار ریف دمشق اعلام کردند: مقاومت در برابر تروریسم و چهار سال محاصره، به آنان آموخت که چگونه با قدرت در برابر مشکلات زندگی بایستند.

این افراد از مقام های دولتی خواستند، محل اسکان آنان را آماده کنند و وسایل اولیه زندگی و امکانات بهداشتی را در اختیار آنان قرار دهند.

استاندار ریف دمشق نیز در دیدار با اهالی فوعه و کفریا ضمن تاکید بر این که مراکز اسکان این افراد در روزهای آینده تجهیز خواهد شد، افزود: تا زمان بازگشت این افراد به منازل خود، این اماکن به وسایل ضروری زندگی مجهز خواهد شد.

از سوی دیگر، «غسان حاجی» رئیس شورای شهرک سیده زینب اظهار کرد: کمیته ای با حضور برخی از اهالی ساکنان فوعه و کفریا تشکیل می شود تا امور مربوط به این مهمانان را پیگیری و نیازهای آنان را تامین کند.

حاجی افزود: از دیگر وظایف این کمیته، تهیه فهرستی از یکهزار و 200 نفری است که وارد شهرک سید زینب شده اند.

نخستین مرحله تخلیه ساکنان فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه چهارشنبه گذشته با ورود 121 اتوبوس از طریق معبر العیس در جنوب حلب آغاز شد.

ساکنان فوعه و کفریا به دنبال توافق 26 تیرماه دولت دمشق و گروه های تروریستی از این منطقه واقع در مرزهای شمالی سوریه با ترکیه خارج شدند.

براساس این توافق 6 هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می شدند، در مقابل دولت دمشق یک هزار و 500 زندانی از گروه های مخالف را آزاد می کرد.

پس از آن که گروه های تروریستی شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه و هم مرز با ترکیه را اشغال کردند، شهرک های فوعه و کفریا واقع در 10کیلومتری شمال شهر ادلب از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمد و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار می گرفت.