اتحادیه اروپا اوضاع در غزه را «زودپز در آستانه انفجار» توصیف کرد

اتحادیه اروپا روز سه شنبه از رژیم صهیونیستی خواست از توسل بیش از حد به زور علیه غیرنظامیان خودداری کند و همه طرف‌های درگیر را به خویشتن داری دعوت کرد.

جوآنا آدامسون، کاردار هیئت اتحادیه اروپا در سازمان ملل، در مناظره‌ای در شورای امنیت با موضوع «اوضاع خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین» اعلام کرد: «استفاده از زور همواره باید متناسب باشد.»

وی افزود: «اسرائیل باید تدابیر تنبیهی را کنار بگذارد و با جامعه بین المللی برای بهبود شرایط در غزه به ویژه با اجازه دادن به ورود و جابجایی آزادانه فعالان بشردوستانه همکاری کند.» او اوضاع در نوار غزه را مثل یک زودپز در آستانه انفجار توصیف کرد.

آدامسون گفت: اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از بالا گرفتن خشونت ها، از همه طرف‌ها می‌خواهد به حقوق بین المللی احترام بگذارند، تنش‌ها را برطرف کنند، خویشتن داری نشان دهند و از اتفاقاتی که می‌تواند زندگی‌ها را به خطر بیندازد، جلوگیری کنند.

آدامسون بار دیگر مخالفت شدید اتحادیه اروپا را با سیاست و اقدامات استعمارگرانه اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها به ویژه تخریب، توقیف، اخراج و انتقال اجباری اعلام کرد و گفت: شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطینی بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است، مانعی بر سر راه صلح به شمار می‌رود و راه حل دو کشور را غیرممکن می‌کند.