اتحاد نیروهای دموکراتیک با ارتش سوریه

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: مذاکرات میان دولت سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک به ثمر نشست.

جعفر مهنا، خبرنگار این شبکه افزود: نور توافق میان دولت سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک بدون دخالت خارجی در افق درخشید. بر اساس این توافق همه مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک تحت کنترل دولت قرار خواهد گرفت. این توافق پس از دعوت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از نیروهای سوریه دموکراتیک برای مذاکره صورت گرفت.

طارق قلجعی کارشناس حقوق بین الملل گفت: این مساله عواملی دارد از جمله برملا شدن توافق آمریکا و ترکیه و همچنین فروپاشی اعتماد و تکیه کردن بر آمریکا و کشورهای دیگر. در یک مقطع زمانی حتی فرانسه وارد معرکه شد تا بجای آمریکا مورد اعتماد قرار بگیرد اما پاریس کمتر از آن نقش داشت که بتوان به آن تکیه کرد. بنابر این صداهایی بلند شد که باید به دولت سوریه اعتماد کرد.

المنار ادامه داد: جزئیات توافق دو طرف قرار است در گفتگوهای آتی مشخص شود که تسلیم چاه‌های نفت و گاز و سد فرات و سیلوهای گندم از جمله آنهاست. در مقابل، دولت سوریه متعهد می شود که خدمات دولتی و رسمی را در اسرع وقت به مناطق تحویل داده شده ارائه دهد.

کامل صقر، کارشناس و نویسنده می‌گوید: نخستین گام برای توافق میان دولت و نیروهای سوریه دموکراتیک برداشته شده است. نخستین مرحله تسلیم موسسه ها و نهادهای زیربنایی مانند انرژی خواهد بود.

خبرنگار المنار افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک در چارچوب مبارزه با تروریسم با ارتش سوریه در ادلب و بادیه و دیگر مناطق همکاری خواهند داشت و کردها از حق شهروندی برخوردار خواهند شد.