آسیب زمین گلف ترامپ به محیط زیست اسکاتلند

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، اداره میراث طبیعی اسکاتلند که یک آژانس زیست محیطی در این کشور است، دریافت که ساخت زمین بازی بین‌المللی گلف ترامپ در آبردین شایر باعث آسیب مستقیم به دست کم 168 هکتار از تپه‌های شن و ماسه شده است. تپه‌های شن و ماسه از نظر زیست محیطی دارای حساسیت هستند و در اسکاتلند قوانینی برای حفاظت آنها در نظر گرفته شده است.

آسوشیتدپرس در این‌باره نوشت بنا به گزارش‌ها رئیس جمهور آمریکا، زمانی که موفق به دریافت تائیدیه مربوط به ساخت زمین گلف بین‌المللی خود در اسکاتلند را دریافت کرد، شخصا متعهد شد تا حداقل آسیب را به زمین‌های اطراف زمین گلف خود وارد کند. اداره میراث طبیعی اسکاتلند بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، اسنادی را منتشر کرد که در آن به جزئیات آسیب‌های وارده به زمین‌های این منطقه پرداخت. این گزارش‌ها نشان می‌دهد زمین‌ گلف فووران و دیگر سازه‌های طبیعی اطراف دستخوش آسیب‌های قابل توجه شده‌اند.

بنا به گزارش گاردین، ساخت زمین گلف جدید پشته‌های خاک، کاشت درختان، شرایط زهکشی و آبیاری این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین بنا به گزارش‌ها ساخت زمین گلف ترامپ بر زیست‌شناسی طبیعی تپه‌های شنی تاثیر گذاشته و فرآیندهای طبیعی را دچار اختلال کرده است. بسیاری از ویژگی‎‌های ژئومورفولوژیکی این منطقه از بین رفته است و بسیاری از بخش‌های تپه‌ها به چندین تکه تبدیل شده‌اند. همچنین این گزارش خاطرنشان می‌کند به علت این آسیب‌ها این احتمال وجود دارد که شرایط این منطقه به عنوان یک مکان علمی ویژه از بین برود.

گزارش‌ها حاکی از آن است سازمان ترامپ قصد دارد نزدیک به 200 میلیون دلار را برای توسعه املاک «آبردین شایر» سرمایه‌گذاری کند. سال گذشته اداره میراث طبیعی و آژانس حفاظت محیط زیست اسکاتلند با ابراز نگرانی‌ درباره آسیب به تپه‌های شنی، مخالفت خود را با برنامه‎‌‌های رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دومین زمین گلف خود در این منطقه اعلام کردند.

سازمان ترامپ از زمین‌های گلف بسیاری در آمریکا و جهان بهره‌برداری می‌کند. ترامپ، دو زمین گلف در اسکاتلند دارد. او در جریان سفر اخیر خود به اروپا اعلام کرده بود برای بازی با یک بازیکن حرفه‌ای گلف یا یکی از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس به اسکاتلند می‌رود.