انگلیسی‌ها پشیمانند

نظرسنجی‌های مذکور همچنین نشان می‌دهد ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان با چنین رای‌گیری مخالف هستند و ۱۰ هم نظری ندارند.

۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اسکای نیوز ترجیح می‌دهند تا کشورشان اتحادیه اروپا را ترک نکند، در حالی که ۲۷ درصد خواستار خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق هستند. براساس گزارش اسکای نیوز، ۱۳ درصد هم مایل به توافق دولت بریتانیا با اتحادیه اروپا هستند.

در پی یک همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج، حکومت بریتانیا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ رویه رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد که در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. خروج از اتحادیه هدفی سیاسی بوده ‌است که از سوی افراد، گروه‌های مدافع و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۷۳ پی‌گیری شده ‌است. خروج از اتحادیه اروپا طبق معاهده اتحادیه اروپا از حقوق کشورهای عضو این اتحادیه است.

در همه‌پرسی که در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در بریتانیا انجام شد، بیش از ۱۷ میلیون تن به خروج آن کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند (در مقابل بیش از ۱۶ میلیون تنی که رأی به ماندن در اتحادیه اروپا دادند) و جنبش "بریگزیت" به موفقیت رسید. برخی صاحب‌نظران رخدادهایی نظیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را ناشی از فراگیر شدن نئوناسیونالیسم در آن کشور می‌دانند.