جان کلی تا سال ۲۰۲۰ رئیس کارکنان کاخ سفید باقی می‌ماند

تعدادی از مقامات ارشد کاخ سفید در گفتگو با این شبکه خبری تأکید کردند «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا از «جان کلی»، رئیس کارکنان کاخ سفید درخواست کرده است که تا سال 2020 در این سمت باقی بماند.

دو عضو ارشد کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند که جان کلی به آنها گفته است درخواست دونالد ترامپ را برای باقی ماندن در این سمت تا سال 2020 پذیرفته است. این درحالی است که یک مقام ارشد دیگر هم اعلام کرد  جان کلی به او گفته است در صورتی که دونالد ترامپ در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری هم پیروز شود، قصد دارد تا سال 2024 به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید خدمت کند.

اخبار مربوط به باقی ماندن جان کلی در جایگاه رئیس کارکنان کاخ سفید تا سال 2020 در حالی منتشر شده است که در چند هفته اخیر شایعاتی درباره کناره گیری او از کاخ سفید به دلیل داشتن اختلافات با دونالد ترامپ خبرساز شده است. حدود چند هفته پیش روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد رئیس کارکنان کاخ سفید در تابستان سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک خواهد کرد. در این گزارش همچنین آمده بود  دونالد ترامپ ملاقات با مشاوران خود را برای انتخاب یک جایگزین برای جان کلی آغاز کرده است.

جان کلی که در یک سال گذشته به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید خدمت کرده، دومین شخصی است که در دولت دونالد ترامپ برای این سمت انتخاب شده است. پیش از این «راینس پریبس»، رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری خواه این سمت را بر عهده داشت. وی چند ماه بیشتر در این سمت خدمت نکرد و در ژوئیه سال گذشته میلادی از سوی ترامپ برکنار شد.

دو ماه پس از آغاز خدمت جان کلی، دونالد ترامپ اعلام کرد او یکی از بهترین افرادی است که تاکنون با او کار کرده است. ترامپ حتی پیش بینی کرد جان کلی تا 7 سال دیگر که او رئیس جمهور آمریکاست در این سمت باقی خواهد ماند!