خطری که جان زنان باردار در حدیده را تهدید می‌کند

این سازمان اعلام کرد: به دنبال محدود شدن دسترسی به مراقبتهای بهداشتی در حدیده یمن و با دو برابر شدن نرخ مرگ و میر از سال 2015 تاکنون در این کشور، خطر مرگ زنان باردار را به شدت تهدید می کند. در سال 2015، به ازای هر 100 هزار زایمان، 385 مادر فوت شده‌اند که این رقم هم اکنون دو برابر شده است.

رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل اعلام کرد: دسترسی به زنان باردار و آنهایی که به دارو و خدمات سلامت برای پیشگیری از بارداری احتیاج دارند، بسیار دشوار شده است.

گزارشها حاکی از آن است که در 9 ماه آینده، حدود 90 هزار زن در حدیده یمن زایمان خواهند کرد. تشدید درگیری ها در یمن باعث نابود شدن مراکز بهداشتی شده و افرادی هم که با خونریزی شدید یا عفونت مواجه هستند با تهدید جدی مرگ مواجه هستند.

عربستان سعودی از مارس 2015، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همینطور تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است. این حملات هوایی تاکنون به مرگ بیش از 10000 نفر منجر شده است که بیشتر آنها هم غیرنظامیان بوده اند. حمله ائتلاف سعودی و امارات متحده عربی در ماه ژوئن به حدیده، بزرگترین حمله ای بوده که تاکنون در این منطقه انجام شده است.