یک تندرو دیگیر راهی کاخ سفید می شود

بر اساس این گزارش، بولتون فردی تندرو همانند خود به نام «تیم موریسون» را به کاخ سفید می‌آورد. موریسون دشمنی با محدودیت مذاکره در مورد سلاح‌های هسته‌ای آمریکا دارد که خود وی در تندرو بودن با بولتون رقابت می‌کند.

وی همچنین تخصص‌های مربوط به مسائل هسته‌ای را که حتی حیرت‌انگیز‌ترین منتقدان آن را نیز مورد انتقاد قرار داده‌اند، ندارند. در میان کنترل‌کننده‌های سلاح، نام موریسون معادل کیزر سوز است به طوری که یک مقام وزارت امور خارجه پیشین او را «سخت‌ترین سختگیرانه در زمینه سیاست هسته ای» نامید.

مثل بولتون و مانند کیزر سوز، موریسون از پشت صحنه‌های کنگره، بزرگترین تحولات مربوط به مسائل مربوط به سلاح‌های هسته‌ای را طی دهه گذشته هدایت کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر به خاطر بیاورید باراک اوباما یک بار در مورد یک دنیای بدون سلاح هسته‌ای صحبت کرد، اما این موضوع به تخصیص بودجه برای به روز رسانی تسلیحات اتمی آمریکا منجر شد. لازم است که بدانیم که موریسون، در آن زمان برای سناتور جان کایل کار می‌کرده است و در یک مهمانی نهار با اوباما حضور داشته است.

موریسون پس از آن به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان رفت و در آنجا مقامات این کمیته را برای تامین بودجه هسته‌ای تحت فشار قرار داد. وی همچنین مخالفت خود را اقدامات حزب جمهوری‌خواه در رابطه با چندین معاهده هسته‌ای نشان داد.

یکی از مقامات سابق اداره امنیت ملی (NNSA) گفت: او یک فرد کاملا جدی است که به طور مداوم با دولت اوباما مقابله می‌کرد. موریسون در مذاکرات بی‌پروا خصمانه بود و شنیدن سخنان و منفی‌گرایی وی بسیار ناخوشایند بود.

دیلی بیست نوشت ورود موریسون در زمان خروج شماری از مقامات کاخ سفید روی داده است که این موضوع بولتون را قادر می‌سازد تا یک شورای امنیت ملی سرسخت‌تر را که به دنبال آن است به وجود آورد؛ و این لحظه مهمی برای آنهاست. شمار قابل توجهی از سیاست خارجی در حال حاضر به مسائل هسته‌ای مربوط می‌شود و بعضی از آن به طور مستقیم به شورای امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شوند.

جان ولف استال -که با موریسون در کاخ سفید در دوران اوباما کار می‌کرد- گفت: «تیم موریسون هرگز قرارداد کنترل تسلیحات را دوست نداشته است. او خواهان رسیدن به توافق نامه‌هایی مانند توافقنامه‌ ای‌ان‌اف (پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد) است.»

وی افزود: «من نگران هستم که او و جان بولتون به جای استفاده از این قرارداد‌ها، این موافقت‌نامه‌ها را تضعیف کنند و به کاهش خطرمنازعات هسته‌ای و افزایش شفافیت کمک نکنند.»

موریسون در سال ۲۰۱۰ مخالف قرارداد جدید استارت (START) بین دولت اوباما با روسیه برای کاهش زرادخانه هسته‌ای هر دو کشور بوده است.