به گزارش العالم، الديب همه تحقيقات و مدارك ارايه شده عليه موكل خود را باطل خواند و گفت: مبارك براساس ماده ۸۵ قانون اساسي هنوز رئيس جمهوري مصر است و بايد به شكل ويژه محاكمه شود.

وکیل مدافع رئیس جمهوری سابق مصر در دفاعیات خود همچنین با باطل خواندن انحلال مجلس، خواستار مجازات کسانی شد که قانون اساسی را به حالت تعلیق درآورده و مبارک را در قفس اتهام انداخته اند که حاضران با شنیدن سخنان وی به تمسخر او پرداختند.

در همین حال حقوقدانان و شهروندان مصری، دفاعیات الدیب وکیل حسنی مبارک را محکوم و تاکید کردند که وی از مزدوران مبارک است و در دفاعیات خود از دیکتاتور مصر، در واقع ملت این سرزمین را محاکمه کرد.

حامد احد، وکیل مدافع خانواده شهدا و آسیب دیدگان انقلاب مصر در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: فرید الدیب دچار خرافه گویی شده و در توهم و خیالات به سر می برد به گونه ای که گویا میان مردم مصر زندگی نمی کند.

" حسن ابوالعینین " یکی دیگر از وکلای مدافع شهدا و آسیب دیدگان انقلاب مصر نیز گفت: دفاع از متهم موجب تعجب همه حاضران در سالن شد و زیرا وی بر اساس ماده ۸۶ قانون مجازات خواستار محاکمه مردم شد.

اما صحنه بیرون دادگاه نیز با دفعات پیش تفاوت چندانی نداشت و سردی هوا نیز نتوانسته بود از حضور خانواده شهدا مقابل دادگاه و تاکید آنها بر قصاص مبارک و همدستان وی ممانعت کند.

یکی از شهروندان که از خانواده شهدا است در زمینه دفاعیه وکیل مبارک به خبرنگار العالم گفت: الدیب مزدور مبارک است از این رو انتظار می رفت در دفاع از جاسوسان و خیانتکاران چنین سخنانی بگوید و طبیعی است که از مزدور اسرائیل یعنی مبارک دفاع کند.

پس از پایان این جلسه که کمتر از دو ساعت به طول انجامید دادگاه اعلام کرد که در جلسه آتی دفاعیات حبیب العادلی وزیر کشور اسبق را استماع خواهد کرد.

دادگاه جنايي قاهره، براي محاكمه حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع ، دو فرزند وي ، وزير كشور و شش نفر از معاونان وي به اتهام كشتار تظاهركنندگان و فساد مالي تشكيل شده است.