ترامپ باز هم خود را اوباما مقایسه کرد

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در حساب توییتر خود باز هم به تعریف و تمجید از خود پرداخت و اعلام کرد که محبوبیت او از باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا بالاتر است.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «سطح محبوبیت من خیلی بالاست. از نظر اقتصادی، نظامی و خیلی موارد دیگر. محبوبیت من از باراک اوباما هم بیشتر است.»

این درحالی است که مشخص نیست منظور دونالد ترامپ دقیقا کدام یک از نظرسنجی های منتشر شده است؛ زیرا حتی اگر او به یکی از نظرسنجی های معتبر اشاره می کرد، این توییت نادرست محسوب می شد.

نتایج نظرسنجی هفتگی گالوپ که روز 29 ژوئیه منتشر شد نشان داد که 40 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند از عملکرد دونالد ترامپ رضایت دارند و 55 درصد هم اعلام کردند از عملکرد او راضی نیستند. نتایج نظرسنجی هفتگی گالوپ در تاریخ 2 تا 8 اوت سال 2010 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نشان داد که 45 درصد شرکت کنندگان از عملکرد او راضی بودند و 48 درصد از او رضایت نداشتند.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها در سخنرانی ها و حساب توییتر خود اعلام کرده است که محبوبیتش از باراک اوباما بالاتر است. ترامپ همچنین بارها مدعی شده است که همه نظرسنجی های منفی جعلی هستند.

دونالد ترامپ پیشتر در حساب توییتر خود نوشته بود: درحالی که رسانه های جعلی علاقه دارند درباره رقم پایین محبوبیت من سخن بگویند، فاکس اند فرندز به تازگی یک نظرسنجی منتشر کرده است که نشان می دهد محبوبیت من از باراک اوباما بالاتر بوده است. این درصد به رغم پوشش های گسترده منفی درباره من و دروغ گویی درباره روسیه است.

این درحالیست که در همه نظرسنجی های مورد قبول، محبوبیت دونالد ترامپ از نخستین روزی که وارد کاخ سفید شده است از همه رؤسای جمهور پیشین آمریکا بخصوص باراک اوباما کمتر است.

علاوه بر نظرسنجی گالوپ، نظرسنجی های معتبر دیگری از جمله سی بی اس و سی ان ان هم نشان می دهد که محبوبیت دونالد ترامپ از باراک اوباما در همه بازه های زمانی پایین تر است.