داعش حاصل پیوند بعثی ها و القاعده عراق

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل منطقه ای با اشاره به اینکه طالبان و داعش هر دو محصول ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی غربی هستند و از ابتدا برای سیاست های خبیثانه بر ضد مسلمانان به وجود آمدند، اظهار کرد: شبکه بی بی سی زمانی با حمله به خانم بوتو نخست وزیر سابق پاکستان و متهم کردن او درباره ایجاد طالبان توسط پاکستان پاسخی جالب دریافت کرد، که طی آن خاتم بوتو طالبان را محصول فکری انگلیس و پول های عربستان و امارات دانست و تاکید کرد که پاکستان فقط زحمت وضع حمل طالبان را کشید!

طالبان از ابتدا تفکر ضد ایرانی داشت

وی ادامه داد: قتل عام کنسولگری ایران در مزار شریف از اقدامات طالبان است و کاملا مشخص بود که سیاست های القائی ضد ایرانی به آن ها موثر واقع شده و بلافاصله پس از رسیدن به قدرت در افغانستان بر ضد ایران موضع گیری کردند و موجب شد تا دیپلمات ها و خبرنگاران عزیز کشورمان در این حادثه به شهادت برسند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه از ابتدا طالبان برای تقابل با جمهوری اسلامی ایجاد شد، تصریح کرد: تندرو های جهان عرب با حضور در افغانستان ضمن گذراندن دوره هایی به افغان های عرب مبدل شدند و این گروه توسط شخص پولداری به نام بن لادن هدایت و مدیریت شده و القاعده ایجاد و پس از آن دولت اسلامی عراق پس از اشغال این کشور توسط آمریکا بوجود آمد.

داعش حاصل پیوند بعثی ها و القاعده عراق

 وی همچنین با اشاره به اینکه در زندانی به نام ام القصر که توسط آمریکا محافظت و از سوی انگستان اداره می شد، پیوندی میان عرب های افغان(القاعده عراق) و بعثی ها و در راس آن ها عزت الدوری شکل گرفت و دولت اسلامی عراق متولد شد، افزود: اتحاد ابوبکر البغدادی رهبر دولت اسلامی عراق و جولانی رهبر القاعده سوریه موجب تشکیل دولت اسلامی عراق و شام و یا همان داعش شد.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه هردوی این سازمان های تروریستی ساخته و پرداخته سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غربی و پول عربی هستند، گفت: سازمان های مذکور پس از تشکیل این گروه های تروریستی به شکل نامحسوس روابط خود را با آن ها ادامه داده و به طور طبیعی هنوز هم آن ها را اداره می کنند و هدف اصلی آن ها از طراحی و تشکیل این گروه ها ضربه به اسلام و چهره آن است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به درگیری های اخیر بین طالبان و داعش در افغانستان تاکید کرد: راهبرد اصلی این درگیری ها جدای از انگیزه های فردی و قومی، درگیری مسلمانان با یکدیگر و ایجاد تفرقه و نزاع بین آنان است.

داعش بی سرزمین شد

وی ادامه داد: خوشبختانه سیاست های خصمانه داعش در منطقه تا حدود زیادی با شکست روبرو شد و موفق شدیم که حضور آن ها را در عراق و سوریه کمرنگ کنیم، به طوری که مناطق سرزمینی، پادگان و اردوگاهی نداشته باشند، ولی در عین حال هنوز هم به عملیات های ایذایی و انتحاری خود در منطقه ادامه می دهند.

شیخ السلام از هشدار ایران به جهانیان مبنی بر انتقال خاموش داعش توسط آمریکا به افغانستان در گذشته خبر داد و گفت: ایران نگران این موضوع بود و نسبت به این موضوع هشدار داده بود.

وی در پایان با بیان اینکه داعش با طالبان تفاوتی ندارد و در صورت اقتضا هر دو سر هر انسانی را می برند تاکید کرد: بیداری ملت های اسلامی در حوزه های فرهنگی و پس از آن ساختاری، تشکیلاتی و عملیاتی راهکار مبارزه با این گروه ها است .