۶ حریق بزرگ در مناطق مختلف آمریکا

با گذشت سه هفته از آغاز حریق گسترده در ایالت «کالیفرنیا» و اعلام مهار ۵۰ درصدی این آتش، مقام‌های آمریکایی حالا از وقوع ۶ حریق جدید در چند ایالت دیگر این کشور خبر می‌دهند.

«مرکز ملی هماهنگی بین سازمانی» آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد، بیش از ۳۰ هزار پرسنل شامل نیروهای آتش‌نشانی از سراسر آمریکا و حدود ۱۴۰ نیروی امدادی از استرالیا و نیوزیلند در حال ماموریت برای اطفای حریق در آمریکا هستند.

بنا بر اعلام این نهاد فدرال، حریق در کالیفرنیا و دیگر مناطق آمریکا، بیش از ۶۴۸ هزار هکتار از مناطق، مراتع و جنگل‌ها را سوزانده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ۶ حریق تازه درگرفته و تعداد مناطقی که در سراسر آمریکا با آتش دست و پنجه نرم می‌کنند، به بیش از ۱۰۰ منطقه افزایش یافته است.

«جرمی گِرَمز» مقام‌ ارشد اداره پیش‌بینی هواشناسی در «اوکلاهما» با هشدار درباره وقوع حریق در این ایالت اعلام کرد: «انتظار و پیش‌بینی ما این است که امروز شاهد آغاز آتش‌سوزی‌های تازه باشیم».

به گفته وی با توجه به رعد و برق‌های خشک که باعث ریزش باران نمی‌شوند، انتظار می‌رود در منطقه کوهستانی «راکی» آتش‌سوزی تازه‌ای ایجاد شود.

«مرکز ملی هماهنگی بین سازمانی» آمریکا با هشدار درباره دمای بالای هوا و وزش بادهای شدید در برخی ایالت‌ها اعلام کرد که آتش‌نشانان برای اطفای حریق با وضعیت سختی مواجه هستند.

طبق گزارش‌ها، علاوه بر کالیفرنیا ایالت‌های واشنگتن و نیومکزیکو هم با حریق دست و پنجه نرم می‌کنند، اما وضع کالیفرنیا که از سه هفته قبل آتش‌سوزی در آن شروع شده، بدتر از دیگر مناطق است.

پیشتر در خبرها آمده بود که آتش‌سوزی در کالیفرنیا تاکنون سبب تخریب حدود ۱۱۰۰ منزل مسکونی و مرگ دستکم ۷ نفر شده است.