به گزارش فارس به نقل از عربیپرس، یک شهرند سعودی به نام "مجتهد بن حارث بن همام " در پایگاه اجتماعی توئیتر برخی از فسادها و رسوایی های امرای سعودی را فاش کرده است.

برخی از فعالان اینترنتی نام جولیان آسانگ نجدی را برای وی انتخاب کرده او را با موسس سایت ویکی لیکس مقایسه کرده اند، وی در افشاگری های خود برخی از امرای سعودی را به سرقت اموال عمومی و غارت میلیاردها ریال از ثروت های مردمی متهم کرد.

امیر عبدالعزیز بن فهد بن عبدالعزیز آل سعود وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و رئیس دفتر سابق کابینه و طلال بن عبدالعزیز آل سعود دو تن از این افراد هستند.

مجتهد از عبدالعزیز بن فهد در مورد قصر ۱۲ میلیاردی وی در ریاض پرسید و این سوال را مطرح کرد که این اموال را از کجا به دست آورده است، او گفت که عبدالعزیز در جده نیز خانه ای دارد که بالغ بر یک میلیون متر مربع مساحت دارد و بیش از یک میلیارد ریال قیمت دارد، او سهام زیادی نیز در بانک الاهلی، جنرال الکتریک، مرسدس و شرکت ها و موسسات دیگری دارد که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است.

بر اساس افشاگری این شهروندان سعودی، عبدالعزیز ۵ هواپیمای اختصاصی دارد که سه فروند از آنها از نوع بوئینگ های مجلل و لوکس است و به دولت عربستان بیش از دو میلیارد ریال هزینه تحمیل کرده است، ناوگان کشتی های تفریحی وی نیز بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال بودجه می طلبد.

عبدالعزیز بن فهد که در پرونده اختلاس در شرکت سعودی اوجیه نیز متهم شده بود، بنا به درخواست خود وی در سال ۲۰۱۱ از سمت خود در شورای وزیران استعفا کرد و البته دیگر سمت های خود را حفظ کرد.

مجتهد در افشاگری های خود چندین صفحه را نیز به امیر طلال اختصاص می دهد و او را زمین خواری بیش از دهها میلیون متر متهم کرد که ارزش آن بالغ بر دهها میلیارد ریال سعودی است. وی طلال را مخاطب قرار داده و می نویسد: ای طلال تو ۸۰ درصد از سرزمین عربستان را به غارت بردی و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از اموال سعودی ها را سرقت کرده ای. ما حرفهای تو را هنگامی که در مورد پارلمان منتخب صحبت می کنی قبول نداریم.

تعداد افرادی که صفحه مربوط به مجتهد را در فیس بوک دنبال می کنند، بالغ بر ۴هزار نفر در روز است، این روند همچنان رو به رشد است، یکی از پایگاه های اینترنتی سعودی تاکید می کند که این اطلاعات نشان می دهد که مجتهد یکی از افراد نزدیک به خاندان سعودی است و از بسیاری از اسرار زندگی خاندان حاکم بر عربستان اطلاع دارد.

با توجه به سرکوب آزادی های فردی و اجتماعی در عربستان سعودی، شهروندان این کشور برای بیان مشکلات فردی و اجتماعی و فقر و بیکاری و تبعیض واوضاع نابسامان بهداشتی در این کشور به پایگاه های خبری و اجتماعی روی آورده اند.