عربستان و امارات تجار جنگ و پیاده نظام آمریکا هستند

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه ای گفت: ملت یمن صدای خود در مخالفت با تجاوزگری و دعوت به صلح را از طریق آتش بس یکطرفه عملیات دریایی که در اوایل ماه اوت جاری اعلام کرد و دیروز چهارشنبه به پایان رسید، به گوش جهانیان رساند.

وی تصریح کرد: اینکه کشورهای متجاوز آمریکایی – سعودی – اماراتی و همپیمانان آنها آتش بس را نپذیرفتند؛ تایید می کند که آنها تروریست پرور و تجار جنگ هستند که باعث ویرانی یمن و ارتکاب جنایات جنگی روزانه علیه این ملت شده است.

الحوثی همچنین "از تلاش های گسترده و بی وقفه نیروهای زمینی، موشکی، هوایی و دریایی یمن برای توسعه توان موشکی و پهپادیی تمجید کرد و عربستان و آمریکا و ائتلاف آنها را مسئول ویرانی مایل یمن و توقف پرداخت حقوق و برهم زدن قدرت خرید شهروندان یمنی" دانست.

وی گفت: آمریکا، عربستان، امارات، انگلیس و همه کشورهای شرکت کننده به طور رسمی در تجاوزگری علیه یمن، مسئول هدف قرار دادن غیرنظامیان هستند. استفاده از زور و قدرت علیه غیرنظامیان با بمباران بی هدف مناطق مسکونی گواهی بر رویکرد تروریستی ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملتی بی پناه است. تلاش های آمریکا برای شانه خالی کردن از جنایت های بزرگ خو در تجاوزگری علیه یمن سودی به حالش نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ملت یمن و همه جهان از روز اول تجاوزگری علیه یمن به خوبی درک می کنند که این آمریکا است که تجاوزگری علیه یمن را - با مشارکت عربستان و امارات و نظایر آنها از طریق حمایت مالی و تسلیحاتی و اجرا- مدیریت می کنند و پشت سر آمریکا نیز اسرائیل و انگلیس قرار دارند.

الحوثی به ارائه طرح های صلح برای جلوگیری از ریخته شدن خون یمنی ها و کاهش مشکلات آنها که با بزرگترین بحران انسانی روبرو هستند؛ اشاره کرد و این طرح ها را برای کمک به تلاش های فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای متوقف کردن تجاوزگری دانست.

الحوثی گفت: این طرح ها حاوی راه حل های واقعی نظیر تشکیل دولت شراکت و وحدت ملی از تکنوکرات ها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و آشتی ملی و عدالت است.

وی در عین حال از تعامل نکردن جدی با این طرح ها و تلاش مداوم سران متجاوز برای تنش آفرینی با نمایان شدن هرگونه نشانه صلح ابراز تاسف کرد و از جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری و انسانی خواست تا مسئولیت های اخلاقی و انسانی خود در یاری رساندن به ملت مظلوم یمن را برعهده بگیرند و جنایت های هولناک ائتلاف متجاوز علیه یمن را محکوم کرده و برای توقف تجاوزگری و شکستن محاصره این کشور فشار بیاورند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین بر تداوم همکاری کامل با تلاش های امدادرسانی بین المللی برای رسیدن کمک ها به همه ملت یمن و درخواست از نهادهای انسانی برای برخورداری از استقلال کامل و در دستور کار قرار ندادن طرح های کشورهای متجاوز تاکید کرد.