تنگ شدن عرصه بر تروریست‌ها در سویدا

ارتش سوریه که تنها با گذشت دو هفته از آغاز عملیات در صحرای سویداء بیش از دو هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال گروه تکفیری صهیونیستی داعش را در این استان آزاد کرده هم اکنون از محور جنوب غربی تپه های الصفا به آخرین کانون تروریست‌های داعشی در صحرای سویداء حمله کرده است.

از طرف دیگر برخی منابع فاش کردند صحبت‌های درز یافته از افراد مسلح به محاصره درآمده در تپه های الصفا حاکی است آنان درخواست کرده اند به صحرای دیرالزور انتقال داده شوند در مقابل آنها نیز غیرنظامیانی را که در حمله به روستاهای سویداء ربوده‌اند، آزاد کنند.

دارین فضل، خبرنگار العالم در گزارشی از صحرای سویداء گفت ارتش سوریه به آخرین کانون داعش در صحرای سویداء یورش برد. پرچم‌های سیاه داعشی ها از این مناطق پهناور واقع در بین استانهای سویداء و دمشق برچیده شده است.

یگان‌های شرکت کننده ارتش سوریه در عملیات پیش از این با خودروهای سنگین زرهی و نظامی وارد بخش‌های پهناوری از صحرای سویداء شده و به سوی تپه های الصفا به عنوان آخرین پایگاه تروریست‌ها در صحرای سویداء پیشروی کرده بودند.

هیثم حسّون، سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه گفت: «زمانی که نیروهای مسلح بتوانند این کانون تروریست‌ها را نابود کنند به صورت تقریبا کامل بر صحرای سویداء و صحرای شام مسلط خواهند شد و جلوی هرگونه امکان نفوذ گروههای تروریستی به سمت حومه شرقی سویداء و حتی امکان ارتباط تروریستها با منطقه التنف را که در اشغال نیروهای آمریکایی است، خواهند گرفت. »

عملیات نظامی هم اکنون به محورهای رحبه، تل غانم و قبر شیخ حسین به سمت تپه های الصفا متمرکز است تا عرصه بر باقیمانده تروریست‌های داعش تنگ و جلوی تحرک آنان گرفته شود. خبرهای درز یافته حاکی است در نتیجه این عملیات، داعش درخواست کرده است اعضایش به صحرای دیر الزور منتقل شوند در مقابل این گروه نیز غیرنظامیانی را که در حمله تروریستی ماه گذشته به سویداء ربوده است، آزاد کند.

محمد عباس، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه گفت: «معتقدم تروریستهایی که به نیابت از نیروهای آمریکایی در تپه های الصفا می جنگند دچار یأس و سرخوردگی شده اند زیرا مناطقی را که در آنها سنگر گرفته بودند از دست داده اند علاوه بر اینکه نیروهای ارتش سوریه از قدرت رزمی و آتشباری بالایی برخوردارند.»

تپه های الصفا به منزله پایتخت داعش در صحرای سویداست که دارای مقرهای فرماندهی و اتاقهای عملیات و مقرهایی برای جذب تروریستها و تقسیم حقوق ماهانه در میان آنان است و این پول‌ها نیز از خارج از سوریه می آید و آخرین گروه از تروریستهایی که از مقابل ارتش سوریه در همه محورها عقب نشینی کردند در این منطقه جمع شده اند.

خبرنگار گفت ارتش سوریه پس از گذشت دو هفته از نبردهای سویداء بیش از 2000 کیلومتر مربع از مناطقی را آزاد کرده که به لحاظ جغرافیایی شرایط دشواری دارند و تروریستها را بین استانهای سویداء و ریف دمشق به محاصره درآورده است.