ترامپ به کیم جونگ اون امیدوار شد!

به‌رغم تردیدهای گسترده‌ای که درباره تمایل کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی به کنار گذاشتن زرادخانه‌هایش وجود دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ اختصاصی با رویترز گفت معتقد است که کره‌شمالی گام‌های مشخصی به سمت خلع سلاح هسته‌ای برداشته است.

ترامپ با تاکید بر اینکه "کلی اتفاقات خوب" درباره کره‌شمالی در حال رخ دادن است، از چین انتقاد کرد که بابت آن مناقشه تجاری‌ای که با ایالات متحده دارد همچون گذشته دیگر همکاری نمی‌کند. رهبر کاخ سفید که به‌ محض روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۱۷ درگیر چالش کره‌شمالی شد، می‌گوید تنها سه ماه روی مساله کره‌شمالی کار کرد، در حالی که سلف‌های او بیش از ۳۰ سال روی آن وقت گذاشتند.

رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه گفت: من آزمایش‌های هسته‌ای کره‌شمالی را متوقف کردم. من آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را متوقف کردم. ژاپن هیجان‌زده است. چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ کسی چه می‌داند؟ باید ببینیم.

دونالد ترامپ در این مصاحبه به "جور بودن" زیادش با کیم جونگ اون برای حل یک بن‌بست هسته‌ای اشاره کرد که سال گذشته نگرانی‌هایی را درباره وقوع جنگ تازه‌ای در کره به وجود آورده بود. او گفت: دوستش دارم. او هم مرا دوست دارد. دیگر خبری از موشک‌های بالستیک نیست، سکوت زیادی برقرار است... من روابط شخصی بسیار خوبی با رئیس کیم دارم و فکر می‌کنم همین روابط بسیار خوب باعث بهبود وضعیت شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برگزاری یک دیدار دیگر با کیم جونگ او گفت: بسیار محتمل است که دیدار کنیم اما الان نمی‌خواهم اظهارنظری کنم.

ترامپ در پاسخ به اینکه کره‌شمالی چه اقدامات مشخص دیگری برای خلع سلاح هسته‌ای، جز انهدام یک سایت آزمایشی انجام داده است، گفت: "آنها کارهایی کرده‌اند." او توضیح دیگری نداد. او همچنین گفت که کره‌شمالی پیش از نشست سه زندانی آمریکایی را تحویل داد.