غربی ها از بازداشت مخالفان السیسی شاکی شدند

روزنامه قطری «العربی الجدید» با اعلام این خبر نوشت که دفتر وزیر خارجه مصر در پاسخ به ابراز نگرانی مقامات غربی و آمریکایی گفته است که «دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از چند ماه پیش تماس‌ها بین شخصیت‌های بازداشت شده و رهبران گروه اخوان‌المسلمین در ترکیه و قطر با هدف تحریک مردم برای براندازی نظام حکومتی مصر را رصد کرده‌اند.»

دفتر وزیر خارجه مصر همچنین مدعی شد که این افراد به برگزاری تظاهرات غیرقانونی دعوت کرده و از رهبران گروه اخوان‌المسلمین حمایت مالی دریافت کرده‌اند و بازداشت این افراد نیز بنا بر دستور دادستانی کل و به موجب قانون مجازات و مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

نیروهای امنیتی مصر چند روز گذشته «معصوم مرزوق» معاون وزیر خارجه اسبق، «رائد سلامه» کارشناس اقتصادی و عضو هیأت عالی حزب «تیار الکرامه» ، «یحیی القزاز» استاد زمین‌شناسی دانشگاه حلوان و «سامح سعودی» فعال سیاسی را بازداشت کردند.

خانواده مرزوق در این باره گفت که گروهی از نیروهای پلیس مصر پس از محاصره منزل ما، معصوم را بازداشت کرده و او را به مکان نامعلومی با خود بردند.

دادستانی کل مصر به این افراد اتهام مشارکت با یک گروه تروریستی برای تحقق اهداف این گروه و حمایت مالی از آن به منظور ارتکاب جنایت تروریستی وارد کرده است.