آغاز به کار سفیر جدید آمریکا در ازبکستان

رزنبلوم ضمن سخنرانی در جمع سناتورها گفت: آزادی و اولویت قانون یکی از عواملی است که ازبکستان را به سوی آینده درخشان سوق می‌دهد.

این دیپلمات آمریکایی اظهار داشت: هم اکنون در ازبکستان به ریاست «شوکت میرضیایف» اصلاحات گسترده‌ای آغاز شده و آمریکا از این اصلاحات حمایت می‌کند.   

رزنبلوم خاطرنشان کرد: فعالیت در ازبکستان شامل تامین صلح در افغانستان، حمایت از امنیت منطقه، فعال شدن در مبارزه با چالش‌های بین المللی و همچنین انجام اقدامات برای تشدید اصلاحات در ازبکستان و ارایه کمک بیشتر در همه زمینه‌ها می‌باشد.    

وی ادامه داد: ارائه کمک برای جذب بخش خصوصی آمریکا و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری، تشویق حقوق و آزادی بشر، استقبال از دگرگونی‌های مثبت، انتقاد موثر از نواقص و مشکلات، کمک برای بهبود نظام نیز از جمله وظایف وی می‌باشد. 

رزنبلوم از سال 2014 میلادی سرپرست دیپلماسی آمریکا در آسیای مرکزی بود و پیش از آن در سمت‌های مختلف فعالیت داشته، به خصوص، با ازبکستان همکاری کرده است.

وی فارغ التحصیل دانشگاه‌های «ایل» و «جان هاپکینز» است.

«پاملا اسپراتلن» سفیر فعلی آمریکا ماموریت خود را در ازبکستان به زودی به پایان می‌رساند.

هم اکنون در ازبکستان 164 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکا فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در سال 2017 میلادی در سطح 210 میلیون و 200 هزار دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.