توهم آقای رئیس جمهور

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد: بیش از 90 درصد محبوبیت در بین حزب جمهوریخواه و 52 درصد محبوبیت به طور کلی. این محبوبیت بر خلاف همه داستان‌ها و اخبار جعلی است که سعی می‌کند تا آنجا که ممکن است من را فردی بد و شرور نشان دهد.

بر اساس این گزارش، تازه ترین نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان بی سی نیوز نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ به 44 درصد رسیده است. این نظرسنجی حاکی است که بیش از 52 درصد شرکت کنندگان با عملکرد ترامپ مخالفت کرده‌اند. این نظرسنجی پس از آن انجام شده است که مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ به کلاهبرداری بانکی، فرار مالیاتی و سوء استفاده از منابع مالی کمپین انتخاباتی اذعان کرده است.

این نظرسنجی افزود: 90 درصد جمهوریخواهان از عملکرد ترامپ راضی هستند و تنها 10 درصد دموکرات‌ها رضایت خود را از عملکرد ترامپ اعلام کرده‌اند.

پیش از افشای فساد مالی کوهن، نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان بی سی نیوز نشان می‌داد که میزان رضایت افکار عمومی از ترامپ 46 درصد بوده و بیش از 51 درصد آمریکایی‌ها از عملکرد رئیس جمهور ابراز نارضایتی کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از 55 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که ترامپ در قبال تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری، صادق نبوده است.