انصارالله یمن دوباره امارات را تهدید کرد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پی عملیات موفق پهپادی عصر دیروز (27 آگوست) ارتش و کمیته‌های مردمی علیه فرودگاه بین‌المللی «دبی»، تاکید کرد که رژیم امارات به زودی خود را مقابل حقایقی خواهد دید که نمی‌تواند آن را تکذیب کند.

وی با انتشار پستی در «فیسبوک» با انتشار خبر حمله پهپادی موفق به فرودگاه بین‌المللی دبی اظهار داشت: پس از روشن شدن حقایق درباره حمله پهپاد صماد 3 به فرودگاه ابوظبی، که رژیم امارات تلاش کرد تا آن را ساختگی و تصادفی نشان دهد، به اذن الهی بزودی خود را مقابل حقایقی خواهد دید که بسختی بتواند کسی را درباره آن گمراه کند یا بتواند آن را تکذیب کند.

دیروز، یک فروند پهپاد یمنی از نوع «صماد 3»، درست پس از گذشت نزدیک یک ماه از عملیاتی مشابه در فرودگاه ابوظبی، به فرودگاه بین‌المللی دبی حمله کرد.

فاصله فرودگاه بین‌المللی دبی که یکی از مراکز حیاتی اقتصاد امارات است، تا یمن بیش از 1200 کیلومتر است.

سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در همین خصوص اعلام کرد که حمله به فرودگاه دبی پس از فرودگاه ابوظبی، «در پاسخ به جنایات متجاوزان» [سعودی-اماراتی] انجام شد.

شرف لقمان با بیان اینکه این حمله ثابت کرد که همه نقاط امارات در تیررس است، گفت بار دیگر از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که از امارات دوری کنند (جزئیات بیشتر).

اما حدود دو ساعت پس از مخابره خبر هدف قرار گرفتن فرودگاه دُبی، سازمان هواپیمایی امارات مدعی شد که خبر حمله به فرودگاه دبی صحت ندارد. رسانه‌های اماراتی - سعودی عموما اخبار مربوط به عملیات نیروهای یمنی را یا سانسور می‌کنند و یا تکذیب.

امارات بعد از عربستان سعودی، عضو شماره دو «ائتلاف عربی» علیه یمن است که جنگ نظامی را از ششم فروردین 1394 علیه یمن آغاز کرده است. این کشور علاوه بر حضور در جنگ، بعد از شکست‌های متوالی عربستان در جبهه‌های مختلف یمن، فرماندهی عملیات اخیر این ائتلاف در جبهه ساحل غربی یمن را بر عهده گرفت اما جز موفقیت‌های محدود در نزدیکی بابم المندب (شامل مناطق ذوباب، کهبوب و المخا) این عملیات بزرگ نیز که از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد، تاکنون شکست خورده است.