موضع گیری پنتاگون به تحرکات نظامیان آمریکایی در شرق مدیترانه

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرده است که گزارش ها در خصوص تحرکات نظامی جدید آمریکا در خاورمیانه و افزایش نیروهای مجهز به «موشک های بالدار» در این منطقه دور از واقعیت است.

از سوی دیگر «اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون با تکذیب گزارش های روسیه در خصوص تقویت نیروهای آمریکایی در شرق دریای مدیترانه جهت حمله به خاک سوریه و تبلیغاتی خواندن این گزارش‌ها گفته است که البته تکذیب این موضوع به این معنا نیست که آمریکا در صورت دستور مستقیم رئیس جمهوری آماده اتخاذ چنین اقداماتی نباشد.

 پیشتر وزارت دفاع روسیه از آمادگی آمریکا برای حمله به نیروهای دولتی سوریه در خاک این کشور خبر داده و گفته بود با توجه به همین موضوع ناوشکن آمریکایی «یو اس اس رز» مجهز به موشک های «تاماهاوک» ۲۵ اوت وارد دریای مدیترانه شده است.

همچنین روز شنبه نیز سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدید به سوریه می‌باشند و برهمین اساس ناو «یواس.اس سولیوانز» و بمب افکن «بی-۱» آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شده است.

همزمان امروز نیز سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی هشدار آمیز اعلام کرد: «هرگونه حملات آمریکا علیه سوریه بدون ارائه دلیل [و شاهدی مبنی] بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی، تهدید کننده حل و فصل کامل اوضاع است.»

در آستانه آمادگی نیروهای دولتی سوریه برای آزادسازی ادلب، به عنوان آخرین منطقه اشغالی گروه‌های تروریستی، فشارها از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا برای جلوگیری و توقف این عملیات شدت گرفته است.

دولت‌های اروپایی و آمریکا پیش از این نیز در جریان آزادسازی شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، دولت سوریه را متهم به انجام حملات شیمیایی کردند، اما این ادعاها هیچ‌گاه از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل مورد تائید قرار نگرفت.