هشدار سفت و سخت مقام یمنی به امارات

سخنگوی نیروی هوایی و پدافند دفاعی یمن در صنعا به همه شرکت های فعال در عربستان و امارات درباره ادامه فعالیت در این کشور هشدار داد و افزود: به همه کسانی که در این دو کشور منافع تجاری دارند، هشدار می دهیم این منطقه را ترک کنند، زیرا این منطقه دیگر ناامن شده است و ما توانایی حمله به آنها را با هواپیماهای بدون سرنشین داریم.

وی خاطر نشان کرد: این دو کشور هم اکنون به دنبال خرید سامانه های پدافند هوایی از آمریکا و دیگر کشورها هستند. این مسئله ثابت می کند حملات به اهداف راهبردی در این دو کشور و با دقت صورت گرفته است. آنها برای سانسور رسانه ها تلاش می کنند، اما ما مدارکی داریم که موفقیت حمله هوایی به فرودگاه دبی را ثابت می کند. در شبکه های اجتماعی هم تصاویری در این باره منتشر شده است.

این مقام یمنی گفت: حمله به فرودگاه بین‌المللی دبی با هواپیمای بدون سرنشین از نوع صماد 3 صورت گرفت و باعث توقف پروازها از این فرودگاه شد.

همچنین برخی پایگاه‌های اینترنتی و برخی منابع مرتبط با مراقبت پرواز از تأخیر در پروازهای ورودی و خرجی در فرودگاه بین‌المللی دبی همزمان با اعلام حمله یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه دبی خبر دادند. از جمله پروازهایی که تأخیر آنها تأیید شده است پروازها به ریاض و مالزی بوده است.

پایگاه اینترنتی فلای رادار متخصص در مراقبت پرواز اعلام کرد پروازها به دبی و بالعکس به تدریج کاهش یافته است.