رایزی مقامات سیا با تیم اطلاعاتی محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در دیدار با اعضای اسرائیلی یک کنست در رام الله اعلام کرد که به رغم بحران عمیق در روابط این تشکیلات با دولت آمریکا، هیأتی از مقامات اطلاعاتی و امنیتی این تشکیلات برای گفتگو با مقامات «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (CIA) به واشنگتن سفر کرده اند.

در واقع، ارتباط میان سازمان سیا و سرویس اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از معدود کانالهای ارتباطی است که همچنان میان دولت ترامپ و تشکیلات خودگردان فلسطین برقرار است.

به رغم قطع کمک مالی آمریکا به تشکیلات فلسطین و پروژه های کرانه باختری و نوار غزه و همچنین لغو کمک مالی واشنگتن به نهاد حامی آوارگان فلسطینی (آنروا)، دولت ترامپ همچنان بر آن است که پرداخت کمک مالی به سرویسهای امنیتی فلسطین را ادامه دهد.

طبق اظهارات دوتن از مقاماتی که با محمود عباس دیدار کردند، وی تأکید کرده که به رغم قطع کامل روابط با کاخ سفید از زمان تصمیم دونالد ترامپ به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، او همچنان خواهان حفظ همکاری امنیتی و تبادل اطلاعاتی با آمریکا است.

گفتنی است ژنرال «ماجد فرج» که ریاست این هیأت اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده دارد، در حال حاضر برای درمانهای پزشکی در واشنگتن بسر می برد.