آمریکا و کانادا ارتش اوکراین را تقویت می کنند

سخنگوی فرماندهی عملیاتی جمهوری مردمی خودخوانده دونتسک گفت: اخیرا شمار زیادی از مزدوران خارجی و نظامیان بلند پایه آمریکایی و کانادایی به گروه تاکتیکی شرق ارتش اوکراین ملحق شده اند.

بزسونوف اعلام کرد "دستگاه های اطلاعاتی ما خبردار شده اند شمار زیادی نظامی خارجی به تیپ 56 پیاده مکانیزه و تیپ 406 توپخانه اوکراین پیوسته اند و در نزدیکی روستای اورزوف، مستقر شده اند. ما همچنین متوجه شدیم یک گروه نظامی بلندپایه آمریکایی و کانادایی به ستاد گروه تاکتیکی خودمختار شرق ملحق شده اند".

به گفته این منبع، این اطلاعات تایید می کند نیروهای مسلح اوکراین خود را برای تشدید تنش در جنوب منطقه دونتسک آماده می کنند. بزسونوف افزود "نمی توان انکار کرد که نیروهای مسلح خارجی در یک حمله شرکت خواهند کرد".

کیف از آوریل 2014 علیه جمهوری مردمی خود خوانده دونتسک و لوگانسک که استقلال خود را بعد از کودتای فوریه 2014 در اوکراین اعلام کردند، به عملیاتی نظامی دست زده است. به گفته سازمان ملل متحد در بحران اوکراین بیش از 10 هزار نفر کشته شده اند. اوضاع در دونباس موضوع دیداری است که در چارچوب گروه تماس مینسک سازماندهی شده است.

گروه تماس از سپتامبر 2014 تاکنون درباره تدابیری که برای حل و فصل بحران اوکراین باید اتخاذ شوند، سه سند تصویب کرده است. اما حتی بعد از اجرایی شدن توافقنامه درباره آتش بس تبادل آتش در منطقه همچنان ادامه دارد.