قذافی بازمی گردد

چهل و نهمین سالگرد کودتای معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی فرصتی را برای حامیان سیف‌الاسلام قذافی، پسر وی فراهم کرد تا خواستار نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری آتی شوند.

در سالروز "انقلاب فاتح" (کودتای قذافی علیه ادریس سنوسی، پادشاه لیبی در سال ۱۹۶۹) ده‌ها تن از حامیان سیف‌الاسلام در شهرهای مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند و با در دست داشتن تصاویر او خواستار نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آتی شدند.

همچنین منابع رسانه‌ای اعلام کردند، درگیری‌هایی میان حامیان او در نشست غیرعلنی رخ داد که اخیرا با هدف ایجاد استراتژی پیرامون چگونگی حمایت از سیف‌الاسلام در انتخابات ریاست جمهوری در تونس برگزار شد تا جایی که میان فعالان حقوق بشری لیبیایی حاضر در نشست خشونت‌هایی رد و بدل شد و مداخله نیروهای امنیتی تونس برای متفرق کردن آن را در پی داشت، این نشست داخل هتلی در منطقه "الحمامات" نزدیک پایتخت تونس برگزار شد.

کمپین انتخابات سیف‌الاسلام چند ماه پیش تحت عنوان "سیف‌الاسلام ماندلای لیبی" با هدف تبلیغ شخصیت او تشکیل شد. مدیر این کمپین می‌گوید، تشابه زیادی میان این شخصیت و نلسون ماندلا، رهبر آفریقای جنوبی وجود دارد.

همانطور که ماندلا به آرمان ملی خود ایمان داشت و مردم حامی او با افکار آزادی‌سازی و مخالفت با تبعیض نژادی‌اش شدند و در نهایت رهبر آفریقای جنوبی شد، سیف‌الاسلام هم همین افکار را دارد و در شرایط مشابهی زندگی کرده، به خاطر کشورش اسیر بود، بارها تلاش کرد از کشورش دربرابر مداخله خارجی حفاظت کند، به همین دلیل به زندان محکوم شد و سپس دادگاه‌های لیبی او را تبرئه کردند و پارلمان هم عفو او را صادر کرد.