حمله پاکستان به خاک افغانستان

«حاجی محمد ساپی» گفت:

نیروهای ارتش پاکستان حدود یک و نیم کیلومتر در داخل خاک افغانستان پیشروی کرده‌اند.

رئیس سابق شورای ولایتی کنر تصریح کرد که نیروهای ارتش پاکستان با تخریب چندین روستا در منطقه «کریر» بین شهرستان‌های «سرکانو» و «خاص کنر»، درختان را نیز به آتش کشیده‌‌اند.

ساپی اظهارداشت: نیروهای ارتش پاکستان در حال حاضر ساخت تاسیاست نظامی را در این منطقه شروع کرده‌اند.

«زرگل» یکی از بزرگان قومی در شهرستان سرکانو به «رادیوآزادی» گفته است که نیروهای ارتش پاکستان در منطقه «سپین سوک» نیز حدود یک کیلومتر در داخل خاک افغانستان پیشروی کرده‌اند.

مردم مناطق مرزی در شرق افغانستان نیز تاکید کردند که نیروهای ارتش پاکستان با توسل به حملات راکتی مناطق مسکونی را از سکنه کرده‌اند

«قادرزازی» نماینده کابل در پارلمان و «حضرتعلی» نماینده ننگرهار نیز به روزنامه «ویسا» گفتند که نیروهای ارتش پاکستان حدود 10 کیلومتر در ولایت‌های شرقی افغانستان پیشروی کرده‌اند.

آنها تصریح کردند که نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان «سرکانو» ولایت خوست و شهرستان «زازی میدان» ولایت خوست در امتداد خط دیورند نیز پاسگاه ساخته‌اند.

اعضای پارلمان افغانستان نیز از سکوت دولت مرکزی در برابر تخطی‌های مرزی نیروهای پاکستانی انتقاد کرده‌اند.

نمایندگان افغان خاطرنشان کردند، نیروهای پاکستانی درحالی مرتکب تخطی مرزی شده‌اند که رایزنی‌ها درباره بهبود روابط و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور ادامه دارد.

 حملات موشکی پاکستان به خاک افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اسلام‌آباد به دولت کابل متعهد شده بودند برای بوجود آوردن صلح و ثبات با این کشور همکاری نمایند.

از آغاز سال 1393 شمسی تاکنون نزدیک به 7000 موشک از سوی نیروهای نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق افغانستان اصابت کرده است که تلفات جانی و مالی برجا گذاشته است.

 افزایش حملات موشکی و مداخلات نظامی پاکستان در خاک افغانستان تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی مقامات کابل در خصوص رسیدگی و برخورد با این موضوع صورت نگرفته است.

مقامات امنیتی افغانستان بارها اعلام کردند که مدارک محکمی از مداخله سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در ناامنی‌های اخیر افغانستان در دست دارند.