نشست ویژه شورای امنیت درباره ادلب سوریه

«نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اواخر روز سه شنبه اعلام کرد که شورای امنیت این سازمان برای بحث و گفتگو پیرامون تحولات در ادلب سوریه روز جمعه (۷ سپتامبر/۹ شهریورماه) تشکیل جلسه می دهد.

این در حالی است که «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اوایل روز سه شنبه گفته بود که چنانچه رؤسای جمهور روسیه و ترکیه مصرانه پیرامون حل و فصل وضعیت در منطقه ادلب- که تحت کنترل معارضان سوری قرار دارد- با یکدیگر گفتگو کنند؛ سوریه احتمالاً از یک نزاع خونین رهایی یابد.

وی همچنین با هشدار نسبت به بمباران شهر ادلب سوریه مدعی شده است که عملیات ادلب می‌تواند فرایند گفتگوهای سیاسی و دیپلماتیک در مورد سوریه را به خطر اندازد.

دی میستورا در حالی که در ژنو به سر می‌برد، در اظهارات خود ضمن درخواست از همه طرف‌ها در سوریه برای پرهیز از هرگونه اقدام احساسی، گفته است هر اقدام حساب نشده‌ای می‌تواند بهانه‌ای برای مرگ روند گفتگوهای سیاسی درباره سوریه باشد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین اعلام کرد که از روسیه، ایران و ترکیه خواسته است تا در نشست‌های آتی خود در ارتباط با ترکیب شرکت‌کنندگان در کمیته قانون اساسی سوریه به بحث و تبادل نظر بپردازند.