حمله لفظی رئیس کارکنان کاخ سفید به ترامپ

باب وودوارد، خبرنگار کهنه‌کار آمریکایی و یکی از دو خبرنگار واشنگتن پست که باعث افشای رسوایی واترگیت شدند، در کتاب جدید خود با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید»، جزئیات قابل تأملی درباره رویدادهای کاخ سفید فاش کرده است.

در بخشی از این کتاب که یک نسخه از آن روز سه شنبه به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده، آمده است جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، در گفتگو با مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را «احمق» خوانده و او را متهم کرده که «دارای اختلال مشاعر» است. کلی که از دست ترامپ به خشم آمده بود طی یک نشست خصوصی به حاضران در آن جلسه می گوید نصیحت کردن ترامپ در هر موردی بی‌فایده است. رئیس کارکنان کاخ سفید در این باره می گوید: او (ترامپ) یک احمق است. تلاش برای متقاعد کردن وی در هر موردی بیهوده است. او از کنترل خارج شده است. ما در دیوانه‌خانه هستیم. حتی نمی دانم ما چرا اینجا هستیم. کلی در ادامه می گوید: این بدترین شغلی است که تاکنون داشته ام.

در این کتاب همچنین آمده است جان کلی تاکنون چندین بار تهدید به استعفا کرده است. وودوارد در کتاب خود همچنین فاش کرده است که گری کوهن، مشاور اقتصادی مستعفی ترامپ نیز اوت 2017 پس از اظهارات جنجالی ترامپ درباره خشونت های شارلوتسول در گردهمایی سفیدبرترپندارها، قصد کناره گیری از سمت خود را داشته و نامه استعفایش را نیز نوشته بود، اما رئیس جمهور آمریکا با تهدید و اظهار اینکه استعفای وی «خیانت» به شمار می آید، او را وادار به پس گرفتن استعفایش می کند. در ادامه این کتاب آمده است کلی نیز بابت اظهارات ترامپ نسنجیده ترامپ پس از حادثه شارلوتسویل خشمگین بوده است.

جان کِلی که پیش از تصدی سمت ریاست کارکنان کاخ سفید به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا فعالیت می کرد، برای جانشینی راینس پریبس، به اعضای جناح غربی کاخ سفید پیوست.