توفان سهمگین جبی ۳ هزار نفر را در فرودگاه ژاپن به دام انداخت/ عکس

یک توفان بسیار قدرتمند جان ۱۰ نفر را در غرب ژاپن گرفت. دولت ژاپن چهارشنبه اعلام کرد یک شرکت هواپیمایی در پی وقوع این توفان و آب گرفتگی فرودگاه، در حال انتقال حدود ۳ هزار مسافر به وسیله قایق است. توفان باعث قطع شدن برق میلیون‌ها خانه شده است.

توفان «جبی» که به زبان کره‌ای یعنی «بلعیدن»، ابرتوفانی است که در ۲۵ سال گذشته در ژاپن بی همتا بوده است. این توفان باران‌های سهمگین، رانش زمین و سیل را در پی دارد و به دنبال گرمای بی سابقه‌ای که در تابستان صد‌ها نفر را به کشتن داد، به وجود آمده است.

حدود ۳ هزار گردشگر شب را در فرودگاه کانسایی در غرب ژاپن گذراندند. این فرودگاه از این جهت که قطبی برای صادرات مواد نیمه رسانای شرکت‌های ژاپنی است بسیار حائز اهمیت است. فیلم‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود نشان می‌دهد مردم در فرودگاه برای خرید غذا و نوشیدنی از یک سوپرمارکت صف بسته اند.

دولت ژاپن اعلام کرد مقامات فرودگاه در روز چهارشنبه انتقال مسافران به وسیله قایق‌های پرسرعت و اتوبوس به فرودگاه «کوب»  را که در همان نزدیکی است، آغاز کرده اند. بنابر گزارش‌ها حدود ۳۰۰ نفر در پی وقوع این توفان دچار صدمه شده اند.

هنوز مشخص نیست فرودگاه چه زمانی دوباره باز می‌شود و چند جاده و خط آهن همچنان بسته هستند.

برق حدود ۱.۲ میلیون خانه هم قطع شده است. چند شرکت مهم ژاپن از جمله یک شرکت نفت به دلیل وقوع توفان تعطیل شده اند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، که به دلیل واکنش کند به توفان ماه ژوئیه مورد انتقاد قرار گرفته بود دائما اطلاعات مربوط به عملیات نجات در «کانسایی» را بررسی می‌کند.

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/

https://www.afkarnews.com/