نتانیاهو به تجاوز در خاک سوریه اعتراف کرد

نتانیاهو روز چهارشنبه در آغاز جلسه کابینه این رژیم گفت: باید از تلاش ها برای ساخت سلاح های دقیق و نقطه زن در سوریه جلوگیری کنیم.

وی افزود: اسرائیل مصمم است از تقویت حضور نظامی ایران و گروه های وابسته به آن در سوریه جلوگیری کند.

نتانیاهو گفت: برای امنیت اسرائیل تمام تلاش خود را می کنیم.

رژیم صهیونیستی سه شنبه شب برخی پایگاه های سوری در منطقه 'وادی العیون' در نزدیکی شهر حماه در شمال غرب این کشور را هدف قرار داد.

یک مسئول نظامی سوری که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: جنگنده های متجاوز در ارتفاع پایین از غرب بیروت پرواز و به سمت شمال در حرکت بودند که در جریان آن، برخی از پایگاه های نظامی در استان های 'طرطوس' و 'حماه' هدف قرار گرفت.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی سوریه موشک های متجاوز را رهگیری و منهدم و جنگنده های متجاوز را مجبور به فرار کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب برای نخستین بار، ضمن اعتراف به تجاوز هوایی مکرر به حریم سوریه در گزارش سالانه خود اعلام کرد: 200 نقطه را در این کشور هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه خبری صهیونیستی آی 24 نیوز، ارتش این رژیم در گزارشی اعلام کرد: ارتش اسرائیل در این حملات بیش از 800 موشک و خمپاره را مورد استفاده قرار داده که اکثر موشک ها با بمب افکن های شکاری به خاک سوریه شلیک شده است.

این رسانه صهیونیستی همچنین فاش کرد: بیشتر عملیات نظامی ارتش اسرائیل، در مناطق مرزی سوریه با عراق صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی اساس خود افزود: این حملات برای جلوگیری از تثبیت حضور ایران در سوریه و توقف انتقال سلاح انجام گرفته است.

آی 24 گزارش داد: یگان های سایبری متخصص فناوری های پیشرفته و نیز یگان نخبه ارتش به برخی عملیات زمینی محدود در سوریه دست زده است.

ارتش تل آویو در ادامه ادعاهای خود افزود: به رغم حملات اسرائیل در سوریه، شاهد تلاش‌های ایران برای تثبیت حضورش در منطقه است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است: ایران مهمترین تهدید علیه اسرائیل است و تهران به دمشق کمک کرده تا خاک خود را بازپس گیرد.